16. Sep 2021

Hvorfor skal din bedrift ha en Karriereside?


Det er ikke bare jobbsøkere som må fremstå som attraktive i kampen om ledige jobber. Det er også en kamp mellom bedriftene om å tiltrekke seg de beste kandidatene. Ikke bare når du har en ledig jobb men hele tiden. Hvordan fremstår din bedrift og hvordan ser det ut å jobbe for deg når folk leser dine nettsider?

I valget mellom interessante bedrifter så er inntrykket på nettsidene dine en av vurderingene fremtidige jobbsøkere og ansatte gjør. Hvordan står det til? Er det mulig å finne ut hvem dere er? Hvordan er de som jobber hos dere? Er de fornøyd med jobben? Hva gjør de? Har dere oppdaterte ledige jobber? Er det mulig å komme i kontakt og legge igjen en CV?

Har din bedrift et budskap og nettsider som forteller om dette? Uten dette så mister dere muligheter hver gang noen er på nettsidene deres.

LinkedIn har gjort en undersøkelse som viser at over halvparten av ledere som leter etter talenter og kandidater anser Karrieresider som det beste verktøyet i jakten på nye ansatte. Andre undersøkelser viser at kandidater svarer at bedrifters Karrieresider er det beste stedet for å finne fremtidige og interessante arbeidsgivere.

Så start med en gang, ikke mist flere muligheter. Lag en Karriereside og se til at jobbsøkere og kandidater finner det de leter etter, og får et bra inntrykk av bedriften. Da øker sjansene for å søke jobben betraktelig. Eller de kanskje ønsker å sende en åpen søknad eller sin CV for å komme i kontakt og presentere seg for fremtidige muligheter. Styrk opplevelsen av en attraktiv bedrift med store muligheter for flinke folk.

Hva skal til? Hvordan gjør du det?

Gjør det tydelig for besøkende på deres nettside hvor Ledige jobber og Karrieremuligheter finnes. Samle alt i en smakfull og oversiktlig innpakning. Gjør det enkelt å søke jobber eller å komme i kontakt med dere. Sikre at det også er mobiltilpasset og enkelt å finne frem. 

Typisk innhold vil være: 

1. Beskriv bedriften. Hva leveres eller produseres? Har dere noen spennende produkter eller leveranser? Hva er strategien? 

2. Hvilke type personer jobber hos dere? Hva synest de ansatte om jobben? Hvordan er en arbeidsdag?

3. Vis frem ledige jobber og gjør det enkelt å søke på de. 

4. Vis frem hvilke kompetanse dere alltid søker etter og gjør et enkelt å komme i kontakt med dere. Enten ved å sende en åpen søknad eller CV. 

5. Bruk litt tid på å markedsføre siden. 

Karriere.no har egen Karriereside her. Den er laget med KarrierePro vårt rekrutteringsverktøy.