Hvordan lykkes med jobbannonsering i digitale og sosiale kanaler
En guide til hvordan du kan bruke digitale og sosiale kanaler for å nå ut med en annonsekampanje for din neste ledige jobb. Og litt om hva du må tenke på før du setter i gang.
Innledning
Vi er ikke lenger avhengige av tradisjonelle medier for å få informasjon. Smarttelefoner, nettbrett
og laptoper hjelper oss med å kommunisere hva vi vil, til hvem vi vil, når vi vil. Vi Googler,
chatter, streamer og surfer på en annen måte enn vi tidligere har gjort. Hvorfor har det seg sånn
at vi fortsatt tenker tradisjonelt når det kommer til stillingsutlysning?
Hvorfor skal du som jobbsøker lete etter jobb i lokalavisen når du bare kan søke etter jobben du ønsker på Google? Eller - hvordan skal du vite at du ønsker å bytte jobb om ikke stillingsutlysningen popper opp blant dine venners bilder i Instagram-feeden? Vi er blitt bortskjemte og forventer at produktene vi skal kjøpe, reisene vi skal på - til og med jobbeneviskalsøkepå-finneross. nyhetsoppdateringen på Facebook, som bannerannonser på alle verdens nettsteder eller blant bilder av venner og influencere på Instagram.
Så hva er løsningen? Sørg for at dine stillingsannonser synes der jobbsøkere faktisk ferdes. Å annonsere på nett gir deg en unik mulighet til å kommunisere med kandidater du ønsker å tiltrekke bedriften din. Facebook, Instagram, LinkedIn og Google hjelper oss med å effektivisere annonsepengene på en enkel måte. Visste du at du kan sortere målgruppen etter alder, interesser, stillingstitler og bosted? Vi trenger ikke lenger betale for å nå alle, men heller fokusere på å treffe de rette.
Ønsker du å lese mer?