Bedrift
BKKSøknadsfrist
10.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Nettselskaper (kraftnett)Utdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Bergen
BERGEN
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6244649Se her for andre jobber fra BKK
BKK
Økonomisjef / CFO
Nettselskaper (kraftnett)
Eviny Solutions er et ingeniør- og entreprenørselskap med en sterk posisjon som totalleverandør / EPCIC innen elektrisk infrastruktur og høyspenningsanlegg. Vår kompetanse og erfaring innen rådgiving, prosjektering, prosjektstyring, bygging, drift, vedlikehold og beredskap, gjør oss til totalelleverandøren som kan skape verdi i alle faser av kundens prosjekter.
Vi jobber med elektrifiseringen av Norge, bærekraft og det grønne skiftet i praksis. Behovet for mer grønn kraftproduksjon, mer strømnett og elektrifisering gir oss et meningsfylt oppdrag og et marked med positive utsikter. Selskapet har i dag ca 230 ansatte, en omsetning på 7-800 millioner og sterke ambisjoner om videre vekst og utvikling.
Ansvar
Som økonomisjef/CFO i Eviny Solutions vil du spille en nøkkelrolle i den videre utviklingen av et spennende selskap i vekst. Du blir en viktig bidragsyter i selskapets strategiarbeid og en nær støttespiller for administrerende direktør. Du blir leder for et kompetent team på totalt 9 personer innen økonomi og innkjøp. Stillingen rapporterer til administrerende direktør og inngår i selskapets ledergruppe.
Vi søker en person som blir motivert av å identifisere og følge opp områder som styrker konkurransekraft, lønnsomhet og muligheter for videre vekst.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil være:
Økonomistyring og rapportering: Vedlikeholde og utvikle økonomistyringen i selskapet, inkludert prognose-/budsjettprosesser, finansiell rapportering, lønnsomhetsanalyser og utarbeidelse av beslutningsunderlag.
Digitalisering og forbedring: Kontinuerlig forbedre og effektivisere systemer og prosesser innen økonomi og finans, samt i virksomheten generelt.
Ledelse: Være en sentral del av selskapets ledergruppe, og en tydelig, trygg og motiverende leder for ditt team.
Utvikling: Bidra til strategi- og forretningsutvikling, herunder nye vekstområder, margin- og lønnsomhetsforbedring, som styrker selskapets konkurransekraft
Styringsinformasjon og beslutningsstøtte: Sikre tilgang til relevante KPI'er og dashboards for ledergruppe, styret og andre beslutningstakere
Risikostyring: Ansvar for overordnet prosess for risikostyring
Erfaring og kvalifikasjoner
Økonomisk utdannelse på nivå master eller bachelor.
Minst 8-10 års relevant erfaring tilsvarende roller, helst fra leverandør-/entreprenørvirksomhet
Evne til å bygge team og få til godt samarbeid på tvers av team og enheter
God systemforståelse og generell interesse for mulighetene som ligger i IT og digitalisering
Erfaring og kompetanse fra prosjektvirksomheter/større entrepriser er en fordel
Sterke analytiske ferdigheter, evne til å trekke ut essensen fra komplekse problemstillinger
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
Du er utpreget mål- og resultatorientert, og trives spesielt godt når du skaper resultater sammen med andre. For å lykkes i rollen må du framstå som en trygg og tydelig leder, som har evne til å skape tillit både i eget team og hos kunder, leverandører og samarbeidspartnere. Du trives like godt med det strategiske som det operasjonelle. Du delegerer gjerne både ansvar og oppgaver, men liker også å være tett på og ta i et tak selv der det trengs. Din tilnærming er strukturert og planmessig, og du evner å prioritere og planlegge i en dynamisk hverdag. Integritet og gode samarbeidsevner er en forutsetning, og du trives godt i samspillet med andre fag og funksjoner. Aller viktigst, du drives av muligheten for å bygge opp en solid økonomifunksjon for et selskap i vekst.
Vi tilbyr
Vi kan tilby en spennende og utfordrende stilling i et svært godt arbeidsmiljø drevet av positiv energi. Store utviklingsmuligheter og påvirkningskraft for den rette kandidaten. Varierte oppgaver og gode utviklingsmuligheter i et solid selskap med sterke fagmiljøer og et godt arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser. Gode personal- og velferdsordninger, og fleksibel arbeidstid som legger til rette for god balanse mellom karriere og privatliv.
Arbeidssted er selskapets kontorer i Fyllingsdalen.
Bedrift
BKKSøknadsfrist
10.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Nettselskaper (kraftnett)Utdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Bergen
BERGEN
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6244649Se her for andre jobber fra BKK
-
Leder administrasjon
SpareBank 1 Gruppen AS
TROMSØ -
Chief Executive Officer - CEO | Checkin
SelectionPartner
KRISTIANSAND S -
Salgs- og markedsansvarlig ROT-markedet
Madsen og Brekke AS
HAUGESUND -
Økonomisjef | Contur
SelectionPartner
KRISTIANSAND S -
Vil du lede en nyopprettet klinikk med stor betydning for hele sykehusdriften?
Helse Sør-øst RHF
KRISTIANSAND S