• Company
    BKK
  • Application deadline
    10.08.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Nettselskaper (kraftnett)
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    , Bergen
    BERGEN
    search.country.NORGE
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6244649
  • Look here for other jobs from BKK
Vacancy

BKK

Økonomisjef / CFO

Nettselskaper (kraftnett)

Eviny Solutions er et ingeniør- og entreprenørselskap med en sterk posisjon som totalleverandør / EPCIC innen elektrisk infrastruktur og høyspenningsanlegg.  Vår kompetanse og erfaring innen rådgiving, prosjektering, prosjektstyring, bygging, drift, vedlikehold og beredskap, gjør oss til totalelleverandøren som kan skape verdi i alle faser av kundens prosjekter. 

Vi jobber med elektrifiseringen av Norge, bærekraft og det grønne skiftet i praksis. Behovet for mer grønn kraftproduksjon, mer strømnett og elektrifisering gir oss et meningsfylt oppdrag og et marked med positive utsikter. Selskapet har i dag ca 230 ansatte, en omsetning på 7-800 millioner og sterke ambisjoner om videre vekst og utvikling.  

Ansvar 

Som økonomisjef/CFO i Eviny Solutions vil du spille en nøkkelrolle i den videre utviklingen av et spennende selskap i vekst. Du blir en viktig bidragsyter i selskapets strategiarbeid og en nær støttespiller for administrerende direktør. Du blir leder for et kompetent team på totalt 9 personer innen økonomi og innkjøp. Stillingen rapporterer til administrerende direktør og inngår i selskapets ledergruppe. 

Vi søker en person som blir motivert av å identifisere og følge opp områder som styrker konkurransekraft, lønnsomhet og muligheter for videre vekst.  

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil være: 

  • Økonomistyring og rapportering: Vedlikeholde og utvikle økonomistyringen i selskapet, inkludert prognose-/budsjettprosesser, finansiell rapportering, lønnsomhetsanalyser og utarbeidelse av beslutningsunderlag. 

  • Digitalisering og forbedring: Kontinuerlig forbedre og effektivisere systemer og prosesser innen økonomi og finans, samt i virksomheten generelt. 

  • Ledelse: Være en sentral del av selskapets ledergruppe, og en tydelig, trygg og motiverende leder for ditt team.  

  • Utvikling: Bidra til strategi- og forretningsutvikling, herunder nye vekstområder, margin- og lønnsomhetsforbedring, som styrker selskapets konkurransekraft 

  • Styringsinformasjon og beslutningsstøtte: Sikre tilgang til relevante KPI'er og dashboards for ledergruppe, styret og andre beslutningstakere 

  • Risikostyring: Ansvar for overordnet prosess for risikostyring 

Erfaring og kvalifikasjoner 

  • Økonomisk utdannelse på nivå master eller bachelor. 

  • Minst 8-10 års relevant erfaring tilsvarende roller, helst fra leverandør-/entreprenørvirksomhet 

  • Evne til å bygge team og få til godt samarbeid på tvers av team og enheter 

  • God systemforståelse og generell interesse for mulighetene som ligger i IT og digitalisering 

  • Erfaring og kompetanse fra prosjektvirksomheter/større entrepriser er en fordel 

  • Sterke analytiske ferdigheter, evne til å trekke ut essensen fra komplekse problemstillinger 

  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, på norsk og engelsk 

Personlige egenskaper 

Du er utpreget mål- og resultatorientert, og trives spesielt godt når du skaper resultater sammen med andre. For å lykkes i rollen må du framstå som en trygg og tydelig leder, som har evne til å skape tillit både i eget team og hos kunder, leverandører og samarbeidspartnere. Du trives like godt med det strategiske som det operasjonelle. Du delegerer gjerne både ansvar og oppgaver, men liker også å være tett på og ta i et tak selv der det trengs. Din tilnærming er strukturert og planmessig, og du evner å prioritere og planlegge i en dynamisk hverdag. Integritet og gode samarbeidsevner er en forutsetning, og du trives godt i samspillet med andre fag og funksjoner. Aller viktigst, du drives av muligheten for å bygge opp en solid økonomifunksjon for et selskap i vekst. 

Vi tilbyr 

Vi kan tilby en spennende og utfordrende stilling i et svært godt arbeidsmiljø drevet av positiv energi. Store utviklingsmuligheter og påvirkningskraft for den rette kandidaten. Varierte oppgaver og gode utviklingsmuligheter i et solid selskap med sterke fagmiljøer og et godt arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser. Gode personal- og velferdsordninger, og fleksibel arbeidstid som legger til rette for god balanse mellom karriere og privatliv. 

Arbeidssted er selskapets kontorer i Fyllingsdalen. 

 

  • Company
    BKK
  • Application deadline
    10.08.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Nettselskaper (kraftnett)
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    , Bergen
    BERGEN
    search.country.NORGE
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6244649
  • Look here for other jobs from BKK