Ledig stilling

Gjøvik kommune

Rådgiver skog i 50 % fast stilling og 50 % vikariat ved Landbruk

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Gjøvik er en av de større jord- og skogbrukskommunene i Innlandet. Dyrket mark utgjør 10 % av landarealet i kommunen og 74 % er skog. På landsbasis er tallene henholdsvis 3 % og 18 %. Landbruket gir arbeidsplasser og skaper store verdier knyttet til tradisjonelt jordbruk og skogbruk, men også innen bygdenæringer og turisme. «Det grønne skiftet» og mer fokus på bioøkonomi gir nye muligheter for videreutvikling innen landbruket. En av våre ansatte har pensjonert seg, og vi søker etter en allsidig person som hans etterfølger i stillingen som «Rådgiver skogbruk». Stillingen er tilknyttet tjenesteområdet landbruk, som i dag har 7 ansatte fordelt på 6,5 årsverk. Landbruk inngår i Sektor for Samfunnsutvikling, som i tillegg består av tjenesteområdene næringsutvikling, arealplan byggesak, oppmåling og kultur.

Varighet av 50 % vikariatet er ut 2025.

Arbeidsoppgaver:
  • Rådgiver skog skal ivareta kommunens oppgaver innenfor skog og bidra til å utvikle skogbruket i kommunen. Arbeidsoppgaver vil være knyttet til veiledning i skogfaglige næringssaker, saksbehandling tilknyttet skogforvaltningen etter skogbruksloven og kontroll. Nye oppgaver kan bli tillagt stillingen, avhengig av faglig kompetanse. Tverrfaglig arbeid i både tjenesteområdet og i sektoren må påregnes. 
Kvalifikasjoner:
  • Skogfag fra høgskole eller universitet.
  • Erfaring fra tilsvarende arbeid er ønskelig.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel.
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Gode IKT-ferdigheter.
  • Førerkort for bil, og kunne disponere egen bil.
Personlige egenskaper:
  • God serviceholdning og godt humør.
  • Initiativrik, strukturert og fleksibel.
  • Gode samarbeidsevner og selvstendighet.
Vi kan tilby:
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver innen et område med høy aktivitet.

  • Stor grad av selvstendighet, i et godt kollegialt og tverrfaglig miljø.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Lønn etter avtale, med god kommunal pensjons- og forsikringsordning.
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.