Vacancy

Lillestrøm Kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning

Avdeling Institusjon langtid omfatter 5 av kommunens institusjoner for eldre og avdelingsleder har direkte personalansvar for 13 seksjonsledere. Institusjon langtid skal være et godt sted å bo, med gode helsetjenester og god mat og ernæring.

Avdelingsleder for Institusjon langtid er en av to avdelingsledere med ansvar for Lillestrøm kommunes institusjoner for eldre. Avdelingens 5 institusjoner har til sammen 245 plasser for langtidsopphold.

Som avdelingsleder i Helsehus og institusjon vil du være med på å forme fremtidens tjenester innen helse og omsorgstjenester til eldre. Du får ansvar for avdelingens utvikling av tjenesten, teknologiutvikling og oppgavedeling i tett samarbeid med andre avdelinger, kommunalområder og tjenester.

Vi ønsker deg som er strategisk, og har en lidenskap for å bygge relasjoner, og brenner for tjenesteutvikling.

Avdelingsleder rapporterer direkte til kommunalsjef for Helsehus og isntitusjon.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse på høyskole/universitetsnivå, med fortrinnsvis helsefaglig bakgrunn
  • Sterke lederegenskaper og evne til å motivere
  • Erfaring og kjennskap fra norsk helsevesen, gjerne fra kommunehelsetjeneste
  • Dokumentert gjennomføringsevne innenfor tjenesteutvikling og endringsledelse
  • Kjennskap til teknologiutviklingen innen fagområdet
  • Videreutdanning i ledelse
  • Erfaring fra omstillingsprosesser
  • God budsjett og økonomiforståelse
  • Gode IKT kunnskaper
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Har et strategisk tankesett og evner å innta et helhetsperspektiv som muliggjør samhandling og synergier på tvers av staber og tjenesteområder
  • Er sterk og tydelig leder som evner å gjennomføre nødvendige endringer
  • Evne til å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du skaper engasjement, er nytenkende og handlekraftig
  • Har god formidlingsevne og klarer å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Du mener at samarbeid, samhandling og gode relasjoner på tvers av stab-/ tjenesteområder er viktig for å realisere kommunens målsettinger
  • Din holdning er at endring og kontinuerlig forbedring er nødvendig for at kommunen til enhver tid skal levere kostnadseffektive og gode tjenester
  • Vedtatte verdier for Lillestrøm kommune preger ditt lederskap
  • Du bidrar til godt partssamarbeid
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Lønn etter avtale

Er du en leder med erfaring og gjennomføringskraft for å utvikle trygge og innholdsrike tjenester til eldre i institusjon? Da hører vi gjerne fra deg!

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet