Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
05.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5929142Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Aktivitetskoordinator
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for inkludering er organisert innunder Byrådsavdeling for barnevern, sosiale tjenester og mangfold. Formålet til Etat for inkludering er å samle og videreutvikle tjenestene som jobber med bosetting av nyankomne flyktninger, kvalifisering til deltakelse i arbeids- og samfunnslivet. Vi skal også gi opplæring i norsk og samfunnskunnskap for voksne innvandrere og grunnskoleopplæring for voksne. Etat for inkludering har fire resultatenheter: Introduksjonssenteret for flyktninger, Bergen læringssenter for norsk og samfunnskunnskap, Grunnskole for voksne og Tolketjenesten. I tillegg har Etat for inkludering ansvar for å drifte Bergen inkluderingssenter.
Bergen inkluderingssenter åpnet i april 2024 i nyoppussede og flotte lokaler på Landås. Den tidligere lærerhøyskolen under Ulriken har blitt et praktbygg med arealer som fylles med innhold og aktivitet syv dager i uken.
Hovedbrukerne av Bergen inkluderingssenter er enheter ved Etat for inkludering, Etat for idrett, Bergen voksenopplæring og Senter for migrasjonshelse. Senteret rommer i tillegg ulike aktiviteter for nærmiljø og innbyggere i Bergen for øvrig.
Etat for inkludering søker etter en kvalifisert aktivitetskoordinator i vikariat 100% stilling for Bergen inkluderingssenter med oppstart medio januar 2025. Vikariatet har varighet ut 2025, med mulighet for forlengelse. Aktivitetskoordinator vil rapportere og jobbe tett med senterleder.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå innen samfunnsvitenskap, pedagogikk, organisasjonsutvikling eller lignende. Lengre relevant arbeidserfaring kan kompensere for krav om høyere utdanning.
- Må ha erfaring fra interkulturelt arbeid.
- Saksbehandling i digitale systemer. Kjennskap til Aktiv kommune eller tilsvarende systemer er ønskelig.
- Erfaring fra gjennomføring og evaluering av prosjekter, samt større arrangementer er ønskelig.
- Erfaring med bruk av sosiale medier og informasjonsarbeid er ønskelig, gjerne erfaring fra markedsføring. Må evne å kommunisere tydelig og presist.
- Svært gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig. Andre språkkunnskaper kan være en fordel.
Personlige egenskaper:
- Meget god evne til å samarbeide, ivareta gode relasjoner og dele kompetanse
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
- Evnen til å forstå og respektere ulike kulturer og bakgrunner er avgjørende for å skape et inkluderende miljø
- Har høy grad av gjennomføringsevne og er ansvarsbevisst i den daglige arbeidsutførelsen
- Er trygg og komfortabel i en hektisk hverdag og evner å håndtere flere ulike oppgaver samtidig
- Har stor fleksibilitet og er komfortabel med variert arbeidstid
- Vilje og evne til å utføre varierte arbeidsoppgaver etter behov
- Evner å jobbe selvstendig og trives godt med å strukturere og planlegge egen arbeidshverdag
Vi tilbyr:
- Utfordrende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig utvikling
- Et inspirerende arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kollegaer
- Tverrfaglig samarbeid
- Inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksitidsavtale
- Lønns- og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lov, forskrifter og avtaler
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
05.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5929142Se her for andre jobber fra Bergen kommune