• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    13.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5931418
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
Ledigt jobb

Skatteetaten

Vil du være med å utvikle en av Norges beste digitale arbeidsplasser?

Direktorater og tilsynsorgan

Vi har startet reisen for å bygge en ny digital arbeidsplass i Skatteetaten, og nå girer vi opp for å gjøre den til en av Norges beste. Den er basert på moderne samhandlingsløsninger og skytjenester bygget på Microsoft 365 / en internettbasert klientplattform. Vi arbeider smidig i tverrfaglige team basert på devops-metodikk.  
Nå vil vi styrke laget og søker etter en dyktig fagekspert innen klientområdet.  

Hva vil det si å være fagekspert hos oss? 
Vi har etablert en zero trust arkitektur for klientområdet, med moderne management, og ønsker å utvikle dette videre. Vi søker derfor etter en engasjert og dyktig fagekspert, som vil drifte og utvikle etatens klienttjeneste. Som fagekspert i klientteamet vil du jobbe med å sikre at etaten fortsatt er i front når det gjelder nyskapende, innovative og brukervennlige løsninger.  

Vi rekrutterer flere stillinger til teamet, se alle her: https://www.skatteetaten.no/itjobb/   

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning innen IT, gjerne på bachelor- eller masternivå (lang og bred erfaring kan kompensere for formell utdanning)  
  • erfaring fra drift av Microsoft miljø og Azure 
  • kompetanse på Windows 10/Windows 11 klient  
  • kompetanse på M365, Windows server, Microsoft Configuration Manager 
  • erfaring fra skripting og automatisering (Powershell ) 
  • kompetanse innen klientområdet generelt (Mobiler, pc, Mac , Virtualiserte flater ) 
  • erfaring fra arkitektur og driftsarbeid 
  • gode formidlingsegenskaper på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig 

I tillegg er det ønskelig med én eller flere av følgende kvalifikasjoner: 

  • en eller flere relevante sertifiseringer 
  • kompetanse på Ubuntu/Linux  
  • helhetlig forståelse for teknisk arkitekturarbeid og leverandørmarkedet innen området  
  • erfaring fra spesifikasjon, anskaffelse, design eller implementering av IT-tjenester  
  • kunnskap og evne til å sette deg inn i forretningssidens behov og forstå hvordan disse kan realiseres i kostnadseffektive tjenester/løsninger i den digitale arbeidsplassen 

Personlige egenskaper:

Vi ser for oss at du: 

  • liker tverrfaglig samarbeid der du gjør ditt beste for at kollegene dine lykkes 
  • setter deg raskt å sette deg inn i nye problemstillinger og tenker helhetlig  
  • evne til å se systemer og tjenester på et overordnet nivå
  • er løsningsorientert, analytisk og finner gjennomførbare og sikre løsninger 
  • kommuniserer godt med andre fagfolk og beslutningstakere, fremstiller idéer og løsningsforslag visuelt, samt deler din kompetanse med andre 

Hos oss er det tidvis høy aktivitet og da vil du få bruk for din arbeidskapasitet og evne til å arbeide med flere oppgaver parallelt. Du har en strukturert tilnærming til problemløsning, og liker å arbeide på standardiserte måter.  

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.


Verdt å merke seg før du søker

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss. 

 

  • Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    13.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5931418
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten