Ledigt jobb

Lillehammer kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nybu bofellesskap er et bofellesskap for unge voksne med ulike funksjonsnedsettelser. Oktober 24 ble det opprettet en barnebolig og i den forbindelse trenger flere ansatte på laget. Barneboligen er tilknyttet bofellesskapet og deler ansatte seg i mellom. Vi er en gjeng som er mye i aktivitet. Bofellesskapet ligger i sentrum av Lillehammer og byr på lett tilgang til turmuligheter og aktiviteter. Er du vår nye uredde og utviklingsorienterte kollega? I Lillehammer kommune jobber alle ansatte i helse- og omsorgsektoren etter visjonen «Mestring hele livet». Dette skal være førende for både tjenestetilbud og tjenesteutførelse.

Vi søker etter en ansatt i 100% stilling. Det er en to-delt turnus med dag og kveld, langvakter lørdag og søndag med helgejobbing hver 4. helg. 

Vi trenger flere kompetente medarbeidere med hjerte for faget - og vil gjerne ha DEG med på laget!

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorutdanning og godkjent autorisasjon som vernepleier i Norge. Vernepleiere under utdanning kan vurderes til stillingen med forbehold om at de består studiet.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig for å kunne:
  • Yte forsvarlig helsehjelp.
  • Dokumentere- og rapportere i de verktøy som Lillehammer kommune benytter.
  • Generelle dataferdigheter, minimum beherske nødvendige dataverktøy etter opplæring.
  • Ha faglig interesse, være ansvarlig, handlekraftig, endringsvillig, kommuniserende, motiverende og helhetstenkende.
  • Ønskelig med førerkort.
  • Erfaring med målrettet miljøarbeid.
  • Vernepleiere er underlagt de forpliktelser og rettigheter som til enhver tid er nedfelt i gjeldende lover og avtaleverk.
  • Yrkesetiske retningslinjer for vernepleiere og følger mål, verdier og holdninger som til en hver tid gjelder for tjenesteområdet.
  • Kompetanse innen anvendt atferdsanalyse.

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Mestrer å jobbe selvstendig
  • Fleksibel og samarbeidsvillig
  • Liker utfordringer og tar ansvar
  • Bidrar til et godt og humørfylt arbeidsmiljø
  • Pådriver og motivator
  • Kreativ og evne til å finne gode løsninger
  • Personlige egenskaper vil vektlegges
  • Helse til å stå i de oppgavene som stillingen krever

Vi tilbyr:

  • Rom for nytenkning.
  • Individuelt tilpasset opplæring.
  • Egen kontaktperson under opplæringen.
  • Variert arbeidshverdag med mange gode kollegaer som spiller på lag med hverandre.
  • Et utfordrende fagmiljø med fokus på kvalitet og utvikling.
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver der du får god bruk for relasjonskompetanse og fagspesifikk kompetanse.
  • Elektronisk prosedyreprogram; VAR.
  • Elektronisk kvalitetsverktøy med avviksbehandling.
  • Et velfungerende journalsystem som stadig videreutvikles.
  • Mulighet for spesialisering etter interesse- og kompetansefelt.
  • Kompetansetillegg for relevant etter/-videreutdanning i ht. lokal avtale.
  • Flott natur og mange fritidsmuligheter.
  • Gode kolleger som vil ønske deg varmt velkommen.
  • Ansettelse skjer på de vilkår som til enhver tid gjelder i kommunal sektor.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

Politiattest kreves ved ansettelse.