Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Lillestrøm Kommune

Veileder KVP

Offentlig forvaltning

NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".

Vi har behov for veiledere som skal jobbe med deltakere i kvalifiseringsprogrammet, og vi søker nå etter 1 fast stilling og 1 stilling i svangerskapsvikariat.

Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder NAV Lillestrøm

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • Du må ha sosialfaglig utdannelse minst på bachelor-nivå. Særlig relevant og solid erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Du må ha erfaring fra arbeidsrettet veiledning og/eller sosialfaglig arbeid
  • Du må ha en god forståelse av aktuelt lovverk
  • Du må ha gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper, og god skriftlig fremstillingsevne i klarspråklig form

Vi ønsker:

  • At du tar et ansvar for ditt eget ansvarsområde
  • Gjerne erfaring med saksbehandling innen økonomisk sosialhjelp
  • Gjerne kjennskap til NAVs arbeidsrettede virkemidler

De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.

Personlige egenskaper:

  • Du må tåle høyt arbeidstempo uten at det går ut over kvaliteten på arbeidet ditt
  • Du er empatisk og relasjonsbyggende
  • Du er selvgående
  • Du er strukturert
  • Du er robust
  • Du har god rolleforståelse
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeids- og fagmiljø
  • Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-BasedWorkplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
  • God pensjonsordning gjennom KLP (fra lønnen trekkes 2 %)
  • Fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
  • Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel konsulent/spesialkonsulent

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet