Ledigt jobb

Tønsberg kommune

Tjenesteleder

Offentlig forvaltning

Har du lyst til å utvikle og lede et spennende botiltak i virksomhet boliger for psykisk helse og miljøarbeid i Tønsberg kommune? På en annerledes og innovativ måte? Da kan denne stillingen være rett for deg.

Sektor mestring og helse, boligvirksomhet for psykisk helse og miljøarbeid består av 11 botiltak og tilbyr tjenester til mennesker over 20 år med ulike funksjonshindringer. Tjenestene tilbys i døgnbemannede boliger.

Det er nå en ledig 100% stilling som tjenesteleder på Brår. Stillingen vil inngå i et TEAM av tre 100% tjenestelederstillinger som sammen skal lede botiltaket. Alle tre ledere vil ha ansvar for fag, personal og økonomi. Denne stillingen vil ha et særskilt fokus på faget, det er derfor ønskelig at leder i denne stillingen har sine styrker og interesser innen fagfeltet. Alle lederoppgavene deles mellom tre ledere, og tilpasses leders styrker.  De to andre lederne i teamet, jobber som ledere ved Brår i dag.

Botiltaket har ansatte med ulike fagutdanninger. Det er totalt 65 årsverk ansatte i botiltaket. Det gis tjenester til 28 voksne personer.

Tjenesteleder arbeider 37,5 timers uke på dagtid, som er fordelt på 80% administrasjonstid og 20% i miljøet. 

Meningsfulle hverdager, stabile rammer og mestring er viktig i vårt arbeid, og vi jobber hver dag for å finne gode løsninger for at våre tjenestemottakere skal ha en god hverdag.

For mer info om botiltaket, se link: https://tonsberg.easycruit.com/vacancy/3257193/209537?iso=no

Hovedarbeidsoppgaver

  • Fag- økonomi- og personalansvar
  • Administrativt ansvar for drift av botiltaket
  • Se potensialet i den enkelte ansatte, og jobbe aktivt med medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse
  • Kvalitets- og utviklingsarbeid av tjenestene med fokus på fag

Kvalifikasjonskrav

  • Bachelor i vernepleie eller sykepleie med norsk autorisasjon, eller annen relevant 3-årig bachelor.
  • Du har digitale ferdigheter.
  • Lederutdanning, påbegynt lederutdanning, eller villig til å forplikte seg til å ta lederutdanning.
  • Førerkort klasse B

Gyldig politiattest må fremvises ved oppstart

Ønskede kvalifikasjoner

  • Du har kjennskap til drift av botiltak for mennesker med funksjonshindringer i kommunal virksomhet
  • Ledererfaring i kommunal virksomhet innen helse
  • Videreutdanning i administrasjon og ledelse 
  • Kjennskap til habiliteringsfaget (PAS, atferdsanalyse, gode helse- og omsorgstjenester til mennesker med utviklingshemming)
  • Kjennskap til digitale systemer som Office 365, GAT, CosDoc, Visma Enterprise og Websak
  • Erfaring i arbeid med ulike turnusordninger
  • Kjennskap til økonomi i kommunal sektor

Personlige egenskaper

  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er faglig sterk og tydelig
  • Du er strukturert og ansvarsbevisst
  • Du utviser raushet og skaper tillit
  • Du er robust og handlekraftig
  • Du viser lojalitet til fattede vedtak, retningslinjer og bestemmelser

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Gode kolleger og godt arbeidsmiljø
  • Som tjenesteleder blir du en del av et lederteam på 3 ved Brår, og en del av virksomhetens lederteam
  • Lederutviklingsprogram med både faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Faglig fokus og etablert pasientsikkerhets- og kvalitetssystem
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Lønn etter avtale

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i h.h.t Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost