• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    15.06.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5006, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6243012
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
Vacancy

Bergen kommune

Teknisk konsulent drift

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

1. januar 2025 omorganiserte driftsavdelingen i Etat for bygg og eiendom (EBE).  Målsetning for arbeidet med omorganiseringen var å gjøre roller og ansvarsfordeling mer tydelige. Vi ønsket å oppnå dette gjennom rendyrking av roller, som bidrar til at vi kan jobbe mer effektivt, og med enda bedre kvalitet. Opprettelsen av gruppen driftsstøtte følger dette prinsippet. Ansatte innen driftsstøtte er støtte for alle ledere i driftsorganisasjonen. 

Som teknisk konsulent skal du avlaste soneleder med administrative arbeidsoppgaver, særlig når det gjelder bestillinger i BKEiendom, samt fakturabehandling i UBW. I tillegg vil koordinering av ulike arbeidsoppgaver i tildelt byggportefølje inngå i stillingen.

Etat for bygg og eiendom er én av Norges største eiendomsforvaltere med 550 ansatte. Vi forvalter over 1000 bygg på til sammen rundt 1,3 millioner kvadratmeter. Etaten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, som i hovedsak består av skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. I tillegg forvalter etaten uteområder, lekeplasser og 5000 ubebygde eiendommer. Etaten er sertifisert etter kvalitetssystemene ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (miljø).

Kvalifikasjoner:

  • Relevant fagbrev innen drift av bygg, eventuelt teknisk fagskole fortrinnsvis innen bygningsmessige eller tekniske fag
  • Erfaring med kvalitet- og HMS-arbeid
  • Gode generelle datakunnskaper
  • Fordel med god erfaring i bruk av FM-systemer og økonomisystemer
  • Du må beherske norsk muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

Du må ha gode kommunikasjons- og relasjonsbyggende evner. Du må kunne jobbe strukturert og selvstendig. Har du i tillegg praktisk og teknisk innsikt, er god til å administrere og prioritere oppgaver, vil du være en attraktiv kandidat for oss. Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr:

  • Dyktige og dedikerte medarbeidere 
  • Et meningsfylt oppdrag i arbeidet med å ta vare på flotte og viktige eiendommer i Bergen kommune
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale, gode forsikrings- og pensjonsordninger
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    15.06.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5006, BERGEN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6243012
  • Look here for other jobs from Bergen kommune