Ledigt jobb

Kristiansund kommune

Sykepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du sykepleier og har lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten, i et trygt, innovativt, aktivt og faglig utfordrende arbeidsmiljø? Da er en ledig stilling hos Hjemmetjenesten et godt valg!

Vi søker deg som er trygg i faget ditt og som brenner for at brukere skal mestre å bo hjemme lengst mulig og oppleve aktive, selvstendige og meningsfylte liv på tross av sykdom og helseutfordringer. Vi har høyt fokus på brukermedvirkning, tett tverrfaglig samarbeid og bruk av velferdsteknologi.

Den kommunale helsetjenesten byr på mange spennende og faglige utfordringer. Du få en spennende arbeidshverdag som aldri vil være kjedelig. I hjemmetjenesten jobber vi for at pasientene skal få bo lengst mulig i eget hjem ved hjelp av egne ressurser. Tverrfaglig samhandling med kollegaer, fastlege og andre faggrupper ligger naturlig til stillingen. Du vil følge pasientene tett, og du vil få egne primærbrukere. Det vil være mulighet for videreutdanning innenfor aktuelle kompetanseområder.

I disse stillingene gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte sykepleiere i turnusstilling. 

Hjemmetjenesten i Kristiansund har følgende ledige faste stillinger:

  • 1 x 100 % stilling ved Rode 1
  • 1 x 100 % og 1 x 75 % stilling ved Rode 3
  • 1 x 75 % stilling ved Rode 7 
Arbeidsområder 
  • helhetlig sykepleiefaglig ansvar for helse- og omsorgstjenester til brukere
  • dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer
  • delta i forbedringsarbeid, fagutvikling og prosedyrearbeid
  • kollegaveiledning
  • medikamenthåndtering
  • samhandling med andre faggrupper, tjenester og pårørende
Kvalifikasjonskrav
  • norsk autorisasjon som sykepleier
  • gode formidlingsevner skriftlig og muntlig
  • gode ferdigheter innen dokumentasjon
  • førerkort klasse B
Vi søker deg som
  • har interesse for fagutvikling
  • har god obervasjons- og handlingskompetanse
  • kan jobbe selvstendig, samtidig som du må kunne være en del av et team
  • har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
  • er omstillingsdyktig og fleksibel
  • jobber målrettet med brukeren i fokus
  • er med på å skape et godt arbeidsmiljø
  • kan håndtere en hektisk hverdag

Personlig egnethet, som interesse for fagområdet og motivasjon til å yte kvalitativt gode tjenester, vil bli vektlagt ved tilsetting. 

Spesielle forhold i stillingen
  • per tiden arbeidstid p.t i turnus med arbeid hver 3. helg
Vi tilbyr
  • et godt arbeidsmiljø med varierte arbeidsoppgaver
  • en arbeidsplass med fokus på fagutvikling
  • fagdager og personalmøter, i turnus, god internopplæring og sertifisering i medisinsk-teknisk utstyr og prosedyrer
  • en spennende og utfordrende stilling hvor du kan bidra
  • til gode helse- og omsorgstjenester i Kristiansund kommune
  • godt tverrfaglig samarbeid
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer

Vi har et godt sykepleiefaglig miljø med dyktige og dedikerte sykepleiere. I tillegg har vi flinke fagarbeidere med mye erfaring. I hjemmetjenesten vil du få utfordrende oppgaver, tett samarbeid med gode kollegaer og være med å bidra til gode tjenester for kommunenes hjemmeboende.

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.