Ledigt jobb

Gjøvik kommune

Sykepleier 100 % og 70 % fast stilling ved Haugtun omsorgssenter sykehjem 2 CD

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Haugtun omsorgssenter ligger i sentrum av Gjøvik og består av fire sykehjemsavdelinger, i tillegg til hjemmetjenester, tilrettelagte tjenester og omsorgsboliger. Omsorgssenteret er i tillegg base for Gjøvik kommunes egne sykehjemsleger.

Sykehjemsavdeling 2CD ligger i 2.etg og er delt inn i 2 enheter.

Enhet 2C har 7 plasser, mens enhet 2D har 9 plasser, begge for tiden enheter for personer med demenssykdommer og kognitiv svikt.

Det foreligger politiske føringer for at avdelingen skal dreie mot større grad av korttidsopphold (somatikk) i fremtiden, men dette er ikke tidfestet.

Avdelingen har både sykepleier- og helsefagarbeiderstillinger med jobb dag/kveld, samt egne helsefagarbeidere i nattstillinger. Det er rullerende bemanning mellom enhetene 2C og 2D for å sikre god kompetanse samt godt samarbeid og vi ønsker å bygge et komplementært fagmiljø med fokus på å gjøre hverandre gode.

Avdelingen har legetilsyn med fast lege minst 1 gang/uke og har mulighet til ytterligere legetilsyn ved oppstått behov.

Bemanningen er stabil og vår erfaring er at nyansatte liker seg og blir værende, lærlinger som har vært i praksis i avdelingen kommer ofte tilbake og tar fagprøven hos oss. Vi har ofte sykepleierstudenter, både via praksis men også som tilkallingsvikarer gjennom hele studietiden.

Er du interessert i å jobbe på en avdeling med god kompetanse, svært godt arbeidsmiljø, samt faglige utfordringer, så er du hjertelig velkommen til å søke på en stilling ved vår avdeling - vi gleder oss til å se din søknad !

Dersom ønskelig så kan vi tilby en omvisning i avdelingen.

Siden vi har ledig både 100% og 70% fast stilling, vær vennlig å oppgi i søknaden hvilken stilling du søker på.

Arbeidsoppgaver:

Hovedoppgave: Sykepleiefaglig ansvar, oppfølging og pleie av pasienter med demens og kognitiv svikt, i en 2 delt turnus (dag/kveld). Stillingen innebefatter også helgearbeid hver 3. helg.

  • Veilede og bistå pasienter i stellsituasjoner ut fra deres behov.
  • Miljøarbeid med fokus på den enkelte pasient.
  • Sykepleiertekniske oppgaver, prøvetaking og ansvar for legevisitt.
  • Observasjon og målinger av vitale parametre på pasienter, samt andre aktuelle målinger. 
  • Legemiddelhåndtering
  • Bruk av kartleggingsverktøy
  • Pårørendearbeid.
  • Dokumentasjon i henhold til gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.
  • Fungere som pasientansvarlig sykepleier for flere pasienter, i samarbeid med pasientens primærkontakt (helsefagarbeider).
  • Ved behov inneha særoppgaver i tillegg til fellesoppgavene, slik som f.eks bidra som kontaktperson med en type spisskompetanse.
  • Kan tillegges vaktansvar og ansvarsvakter som innebærer koordinering av arbeidsoppgaver/personalressurser og overordnet sykepleiefaglig ansvar.
  • Tilstrebe godt samarbeid med pasienter, pårørende og kolleger.
  • Oppfølging av oppgaver og planlegging ved bruk av pasienttavler.
  • Møteledelse og deltagelse.
  • Veiledning/opplæring av ansatte, studenter og elever.
  • Bidra til videreføring av det gode arbeidsmiljøet.
  • Søke råd/bistand og veiledning når det er behov.
  • Ansvar for egenutvikling og nytenking innen faget og i arbeidet.
  • Melde interesse for kursdeltagelse og dermed utvikle seg faglig. 

Egen stillingsbeskrivelse ligger til grunn for stillingen.

Kvalifikasjoner:
  • Autorisasjon som sykepleier i Norge kreves.
  • Relevant videreutdanning og erfaring med pasientgruppen er ønskelig, men ikke et krav.
  • 3. års sykepleierstudenter, med snarlig forventet godkjent autorisasjon oppfordres også til å søke på stillingen.
  • Gode datakunnskaper og faglige kvalifikasjoner.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Kunne jobbe selvstendig, effektivt og i team.
  • Empati, menneskekunnskap og omsorg.
  • Fleksibilitet, pågangsmot og ståpåvilje.
  • Gode holdninger til arbeidslivet.
  • Har interesse og engasjement for fagutvikling og prosjektarbeid.
  • Personlig egnethet for stillingen ut fra personlige egenskaper, kvalifikasjoner og relevant arbeidserfaring vil bli vektlagt ved tilsetting.
  • Krav om godkjent politiattest.
Personlige egenskaper:
  • Har fokus på pasientomsorg, med empati, tolmodighet og et faglig blikk.
  • Kunne veilede og ha fokus på ivaretakelse av pasientens ressurser og autonomi.
  • Er løsningsorientert, engasjert og fleksibel, samt bidragsvillig og ansvarsbevisst.
  • Har evne til å jobbe effektivt men også grundig og strukturert.
  • Har gode evner til samarbeid og kommunikasjon med pasienter, pårørende og kolleger
  • Bidrar til et godt arbeidsmiljø, samt bevissthet omkring egen fremtoning.
  • Har gode holdninger til arbeidslivet samt et fokus på eget nærvær.
Vi kan tilby:
  • Svært godt arbeidsmiljø og en atmosfære hvor man tar vare på hverandre.
  • Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
  • Spennende, interessante og varierte arbeidsoppgaver.
  • Godt faglig miljø med fokus på kompetanseheving.
  • Mulighet for relevant videreutdanning innenfor Gjøvik kommunes retningslinjer.
  • Nødvendig opplæring i fagsystemer.
  • Lønn etter avtale.
  • Bedriftsidrettslag.
  • God pensjonsordning i KLP.
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad sendes:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.