Ledigt jobb

Lillestrøm Kommune

Sykepleiekoordinator

Offentlig forvaltning

Legevakten er en del av den akuttmedisinske kjeden og skal sørge for god og forsvarlig helsehjelp til dem som trenger det. Legevaktsentral og legevaktbil er  en egen seksjon bestående av sykepleiere, paramedisinere, leger og medisinerstudenter med lisens. 

Nedre Romerike Legevakt er i dag lokalisert med legevakter både i Lillestrøm og Sørumsand. Arbeidssted er Helsebygget i Lillestrøm. Legevaktene tilbyr øyeblikkelig helsehjelp ved sykdommer, skader og kriser for innbyggerne i Lørenskog, Rælingen og Lillestrøm kommune, samt øvre del av av Flateby. Dette er en befolknings populasjon på ca 163000 personer per i dag.  

Søker nå etter en person som kan bistå med daglige oppgaver knyttet til god drift, ajourhold av vaktbok og oppgaver for å få til en best mulig tjeneste til innbyggerne. Stillingen inngår i turnus med arbeid hver 3-helg.

Kommunen har en stor ambisjon om å bygge gode tjenester og teknologi står sentralt i dette. Det foregår mange utviklings og innovasjonsprosjekter i denne satsningen som legevakten også er en del av.  

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig sykepleieutdanning, og har norsk autorisasjon som sykepleier med minst 2 års relevant erfaring fra f.eks. legevakt, akuttavdelinger i spesialisthelsetjenesten og hjemmesykepleie
  • God faglig kunnskap om relevante medisinske problemstillinger i legevakt, medisinsk fagterminologi og kjennskap til bruk av oppslagsverk   
  • Gode dataferdigheter
  • Kjennskap til GAT som turnus verktøy
  • Kjennskap til  arbeidstidsbestemmelser
  • Fordel med erfaring fra arbeid med vaktbok, turnusplanlegging og utarbeidelse av turnuser
  • Forståelse for budsjett og kostnader
  • God forståelse av system, medisinsk logistikk og pasientflyt, og sette dette i sammenheng med bemanning.
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig.

    Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten. Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Personlige egenskaper:

  • Evne til å ta ansvar og arbeide selvstendig og i team
  • Evne til å bidra til godt samarbeid med alle yrkesgrupper og pasienter 
  • Evne til å etablere god kommunikasjon og tillit
  • God på problemløsning, konsekvensanalyse, kritisk tenkning, klinisk vurdering og å ta beslutninger
  • Evne til å takle stress og ha flere baller i luften samtidig
  • Kunne styre og lede samtaler med innringere og ta beslutninger
  • Har evne til omstilling og se gode løsninger
  • Systematisk, strukturert og målrettet
  • God organisasjonsforståelse
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Fleksibel i forhold til arbeidstid
  • Lojalitet overfor kommunens politiske og administrative føringer
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Fleksitid i hverdagene
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen med stillingstittel koordinator