Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
23.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6057968Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Spesialkonsulent/konsulent - Veileder
Offentlig forvaltning
Nav Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom Nav sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. Nav Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".
Vi søker deg som er glad i å jobbe med mennesker og som evner å se muligheter og ikke hindringer. Som kan motivere og heie på noen som trenger støtte på veien mot arbeid. Hos oss får du jobbe i et team der kollegene dine brenner for jobben sin, som har høy faglig kompetanse og som jobber sammen om teamets ansvarsområder.
Den ene vikaren vi trenger skal jobbe med personer med helseutfordringer som skal finne veien tilbake til sitt eksisterende arbeidsforhold.
Den andre vikaren skal jobbe med personer med ulike utfordringer som blant annet helse, manglende kompetanse og/eller språkutfordringer som skal ha bistand for å komme ut i et nytt arbeidsforhold.
Forventet oppstart juni 2025.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Kvalifikasjoner:
Må-krav:
- 3-årig relevant høyere utdanning på bachelornivå, særlig relevant og solid arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God erfaring med arbeidsrettet oppfølging og/eller veiledningsarbeid
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Bør-krav:
- Arbeidsmarkedskompetanse og arbeidslivskompetanse
- Erfaring med inkluderingsarbeid
- Erfaring med forvaltning av lovverk
- Juridisk og trygdemedisinsk forståelse
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper:
- Du er robust og takler et veldig høyt arbeidspress
- Du er strukturert og har evne til å følge vedtatte prioriteringer
- Du er en god relasjonsbygger som evner å skape tillit
- Du evner å arbeide systematisk og planmessig
- Du har god rolleforståelse
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Ordning med fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med Offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
23.02.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6057968Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune