Företag
Oslo kommuneAnsökningstiden
05.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1051, OSLO
OSLO
Antal befattningar
1Karriere-kod
5929236Se här för andra jobb från Oslo kommune
Oslo kommune
Spesialkonsulent
Offentlig forvaltning
Kjenner du deg igjen i Bydel Alna sin visjon: "I Bydel Alna står vi sammen med innbyggerne for å skape et bærekraftig lokalsamfunn med muligheter for alle, der vi ser verdien av vårt mangfold"? Da er du den vi leter etter!
Vil du være med på å sikre effektiv dokumenthåndtering og bidra til digitaliseringen av bydelens tjenester? Bydel Alna søker en spesialkonsulent med ansvar for vårt fagarkiv.
Som en del av vårt team i bydelens lokale dokumentsenter vil du ha daglig ansvar for drift og oppfølging av saksarkivsystemet (Websak+) og fagarkivet. Din oppgave blir å sikre at all dokumentasjon håndteres i tråd med gjeldende lover og forskrifter, som Arkivloven, Forvaltningsloven, Offentleglova og Personopplysningsloven. Du vil også administrere tilgang til bydelens Altinn-konto, gi støtte og veiledning til ledere og saksbehandlere i dokumentforvaltning, samt bidra til utvikling og forenkling av arbeidsprosesser.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning innen arkiv eller dokumenthåndtering. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Erfaring med elektroniske saksbehandlingssystemer, spesielt Acos Websak+
- God IKT-kompetanse og systemforståelse, spesielt med M365-plattformen.
- Erfaring fra offentlig forvaltning og kjennskap til relevant lovverk som Arkivloven, Forvaltningsloven og Offentlighetsloven.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
- Evne til å samarbeide godt med kolleger og andre aktører.
Personlige egenskaper:
- Vi ønsker en medarbeider med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Du må trives med utfordringer, og være serviceinnstilt.
- Du må kunne jobbe strukturert og selvstendig, samt vise initiativ og fleksibilitet.
- Øye for detaljer samt blikk for helhet
- Trives med både rutineoppgaver og utviklingsarbeid
- Evne til å veilede og engasjere medarbeidere rundt deg
- Løsningsorientert, digitalt fremoverlent, og ønske om å bidra til å utvikling av dagens tjenester
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
En utfordrende og spennende stilling i et fagmiljø preget av utvikling og digitalisering. Som spesialkonsulent ved dokumentsenteret vil du spille en viktig rolle i å sikre effektiv dokumenthåndtering i bydelen, samtidig som du får muligheten til å bidra til forenkling og forbedring av arbeidsprosesser.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Oslo pensjon forsikring
- Gode Lønns- og arbeidsvilkår ihht. lov og avtaleverk for Oslo kommune. Lønnstrinn 43.
- Et dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø med tillitsbasert ledelse.
- Gode fasiliteter i et nytt og moderne Bydelshus på Furuset.
- Svært gode kollektivforbindelser: Fra Lillestrøm stasjon ca 30 minutter, Jernbanetorget i Oslo ca 20 minutter, Og Lørenskog stasjon ca 15 minutter.
- Gratis treningsrom.
- Gratis innendørs sykkelparkering.
- Ulike personalfordeler som Oslo Kommune har avtaler om.
Företag
Oslo kommuneAnsökningstiden
05.11.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1051, OSLO
OSLO
Antal befattningar
1Karriere-kod
5929236Se här för andra jobb från Oslo kommune