Ledigt jobb

Innlandet fylkeskommune

Samferdsel, seksjon Forvaltning og myndighet - Rådgiver (vikariat)

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Samferdselsavdelingen, seksjon Forvaltning og myndighet, enhet Vegeier har ledig vikariat som rådgiver i transportløyvesaker.

Om enheten

Seksjonen har ansvar for blant annet:

  • byggegrenser
  • avkjørsler
  • behandling av gravemeldinger/saker om kryssing/nærføring
  • transportløyver
  • støy- og luftforurensning
  • trafikktellinger
  • gjennomføringsavtaler
  • veieiersaker

Vi søker deg som

  • er selvstendig og ansvarsbevisst
  • er ryddig, nøyaktig og samvittighetsfull
  • har stor integritet og kjenner reglene for offentlig forvaltning
  • vil bidra positivt til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • godt og engasjerende arbeidsmiljø
  • kompetente kollegaer i et sterkt fagmiljø
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger og mulighet for hjemmekontor

Om stillingen

  • 100 % vikariat fra 01.01.2025 til 01.02.2026
  • arbeidssted er Hamar
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

Arbeidsoppgaver

  • behandle søknader om løyve for persontransport (drosjeløyver, ruteløyver, fartøy i rute)
  • oppfølging av løyvehavere (informasjon, kontroll, tilbakekalling mv.)
  • kontakt med transportnæringen
  • samarbeide med aktuelle myndigheter (lovgivende- / kontrollmyndighet)
  • delta i samarbeidsfora, utvikling/tilrettelegging for transportnæringen på nasjonalt og internasjonalt nivå (miljøkrav, krav til materiell og utøver, lov- og regelverk)
  • andre forvaltningsoppgaver

Kvalifikasjonskrav

  • relevant utdanning på bachelornivå,
  • lang allsidig erfaring fra saksbehandling med myndighetsoppgaver kan erstatte formelt utdanningskrav

Ønskede kvalifikasjoner

  • god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
  • relevant arbeidserfaring
  • kjennskap til yrkestransportlova og forvaltningslova

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.