Ledigt jobb

Nittedal kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Nittedal kommune har et forvaltningskontor som blant annet behandler søknader om helse- og omsorgstjenester til kommunens innbyggere. Kontorets saksbehandlere har 3-årig høyskoleutdanning bestående av hovedsakelig sykepleiere og vernepleiere. Det gis råd og veiledning på telefon og på kartleggingsbesøk, som skal legge til rette for at innbyggerne som kan, skal bo hjemme så lenge de er i stand til det. Vi tildeler individuelle tjenester som sikrer forsvarlig hjelp der innbyggeren oppholder seg. Forvaltningskontoret er ofte innbyggerens første møte med helsetjenestene i kommunen, og vi skal skape trygghet og forutsigbarhet i en sårbar situasjon. 

Vi ønsker å ansette en saksbehandler med pågangsmot, initiativ, struktur og stor arbeidskapasitet. Den vi ser etter trives med høyt arbeidstempo og lar seg ikke vippe av pinnen dersom dagen ikke går helt som planlagt.

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høgskoleutdanning med helsekompetanse fortrinnsvis vernepleier. Andre relevante 3-årige høgskoleutdanninger vurderes også.
  • Kompetanse innenfor aktuelt lovverk, forvaltning og saksbehandling er ønskelig men ikke et krav.
  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid og koordinering av dette.
  • Erfaring innen kommunehelsetjenesten.
  • Videreutdanning eller erfaring fra arbeid med brukergruppa verdsettes.
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. 
  • Behersker norsk godt skriftlig og muntlig.
  • Førerkort for bil er nødvendig

Personlige egenskaper:


  • Fleksibel, strukturert, effektiv og serviceorientert.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Evne til å bidra positivt til et arbeidsmiljø. 
  • Trives med å jobbe med komplekse, sammensatte og koordinerte oppgaver.
  • Opptre rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo.
  • Evne til å jobbe selvstendig så vel som i team.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter tariff
  • En fremoverlent kommune i vekst
  • En hektisk og meningsfylt hverdag med spennende og utfordrende arbeids- og utviklingsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode pensjonsordninger gjennom KLP
  • Tilsetting skjer for øvrig på vanlige kommunale vilkår

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (Offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Det må fremlegges gyldig politiattest, jf helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd.