Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Saksbehandler

Offentlig forvaltning

Vi søker en faglig dyktig og engasjert saksbehandler hos oss.  

Lillestrøm kommune har et eget Forvaltningskontor som blant annet behandler søknader om helsetjenester til innbyggere over 18 år. Vi tildeler tjenestene støttekontakt, aktivitetssenter, trygghetsalarm, hjemmehjelp, hjemmesykepleie, ambulerende hjemmetjenester, psykisk helse, avhengighet, demensteam, kreftkoordinator, IP, BPA, omsorgsstønad, korttid, avlastning institusjon, langtid og omsorgsbolig tilknyttet bemanning. Vi har tett samarbeid med alle tjenestene i kommunen og daglig eletronisk dialog med spesialisthelsetjenesten om pasienter som er innlagt på sykehus.

Forvaltningskontoret er bemannet med saksbehandlere som alle har 3 årig høyskoleutdanning bestående av sykepleiere, vernepleiere og barnevernspedagog. Flere hos oss har også videreutdanning i Helserett.Det gis råd og veiledning på telefon og på kartleggingsbesøk, som skal legge til rette for at innbyggeren kan ta trygge og gode valg i egne liv. Det er nasjonale føringer på at de innbyggerne som kan, skal bo hjemme så lenge de er i stand til det, og at vi tildeler individuelle tjenester som sikrer forsvarlig hjelp der innbyggeren oppholder seg.

Vi er organisert sammen med en nyopprettet avdeling Samhandling og respons, som skal være kommunens kompetanse på helseteknologi og være 2.linje for mottak av alarmer. Kommunen har stort fokus på å ta i bruk teknologi der vi kan i tiden fremover, og vi som tildeler tjenester skal vurdere om det er mulig å sette inn teknologi som støtte for eller erstatning for tradisjonelle tjenester.

Forvaltningskontoret er ofte innbyggerens første møte med helsetjenestene i kommunen, og vi skal skape trygghet og forutsigbarhet i en sårbar situasjon.
Vi er lokalisert sentralt i Lillestrøm på Helsebygget og har fleksitidsordning, men det forventes at oppgavene løses innenfor vanlig arbeidstid 8-15.30 primært.

Kvalifikasjoner:

  • 3-årig høyskoleutdanning med helsekompetanse fortrinnsvis sykepleier. Andre relevante 3-årige høyskoleutdanninger vurderes også
  • Erfaring som saksbehandler er en stor fordel, men ikke en forutsetning
  • Erfaring innen kommunehelsetjenesten
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Behersker norsk godt skriftlig og muntlig
  • Det må fremlegges gyldig politiattest, jf helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • Fleksibel, strukturert, effektiv og serviceorientert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Evne til å bidra til et positivt arbeidsmiljø
  • Opptre rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
 

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet