Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
23.10.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5914513Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Sandnes kommune
Rådgiver - Veiledningsteamet
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Er du en "faglig kanon" og ute etter en spennende og utfordrende stilling der du kan bruke deg selv i et kreativt og positivt miljø? Vi har ledig stilling for deg som ønsker å være med og videreutvikle gode helse- og omsorgstjenester i Sandnes kommune. Vi ønsker oss en engasjert og dyktig medarbeider som kan kjenne seg igjen i begrep og verdier som respekt, trygghet, faglig sterk, åpenhet, lojalitet og individuell omsorg.
Enhet for funksjonshemmede (EFF) gir tjenester til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser/ utviklingshemming og er en bydekkende tjeneste. Vi har fokus på å opprettholde et høyt faglig nivå gjennom tverrfaglige diskusjoner og etiske refleksjoner. Vi er bevisste på å ha brukeren og dens ressurser i fokus. Positiv atferdsstøtte (PAS) blir benyttet som metodisk tilnærming med mål om å fremme den enkeltes interesser, ferdigheter, ønsker og muligheter. PAS vektlegger også kompetansebygging, støtte og oppfølging av ansatte, i tillegg til samarbeid og støtte til pårørende og andre involverte.
Kvalifikasjoner:
- Off. godkjent vernepleier, totalt minimum 240 studiepoeng. Ønskelig med med relevant master- eller tilsvarende videre-/ tilleggsutdanning.
- Bred erfaring fra arbeid med mennesker med ulike funksjonsnedsettelser og relevant lovverk.
- Særs god faglig innsikt i målgruppens utfordringer og inngående kjennskap til/ erfaring fra ett eller flere av følgende områder i tillegg til PAS; utfordrende atferd, voldsrisikovurderinger, HOL kap.9, CRPD, Kropp-/SexKunn, somatikk m.m.
- Fordel med erfaring fra veiledningsoppgaver og undervisningsoppdrag i både små og store grupper.
- God systemforståelse og kjennskap til elektronisk pasientjournal/ Profil/ andre samhandlingsløsninger.
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig, på minimum B2-nivå.
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
Personlige egenskaper:
- Har gode samarbeids-/ kommunikasjons-/ formidlingsevner.
- Trives med teamarbeid men har også god evne til selvledelse.
- Liker å lede faglige prosesser, er systematisk, har god oversikt og et helhetlig blikk.
- Er tydelig og uredd, men også tålmodig og utholdende når sakene og situasjonen krever det.
- Har evne til å se både detaljer og det store bildet.
- Har stor arbeidskapasitet og et pro-aktivt blikk på tjenesten og arbeidsoppgavene.
- Er fleksibel og løsningsorientert men har også evne og vilje til å "vise vei".
- Kan i en travel hverdag med «mange baller i lufta», prioritere oppgaver.
Vi tilbyr:
- En spennende og faglig utfordrende jobb i et framoverlent team
- Fleksitidsordning, samt et trivelig og uformelt arbeidsmiljø
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Företag
Sandnes kommuneAnsökningstiden
23.10.2024Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
5914513Se här för andra jobb från Sandnes kommune