Vacancy

Lillestrøm Kommune

Rådgiver - Økonomi

Offentlig forvaltning

Ønsker du en spennende økonomistilling i et stort faglig miljø i en kommune i utvikling? Økonomiavdelingen har ledig en rådgiverstilling som skal arbeide sentralt og overbyggende i økonomiavdelingen i Lillestrøm kommune.

Økonomiavdelingen har et overordnet ansvar for økonomiområdet som innebærer bl.a. å påse at budsjetter utarbeides og overholdes, samtidig som det legges til rette for vekst og utvikling som muliggjør iverksetting av initiativer for å nå kommunens til enhver tid fastsatte mål.

Avdelingen tilrettelegger slik at linjeledelsen kan ivareta økonomistyring på en effektiv og god måte, samt legger til rette for å gjennomføre politiske beslutninger, og ta del i den strategiske ledelsen av hele kommunen.

Økonomiavdelingen består av 22 medarbeidere. Arbeidssted er Lillestrøm rådhus. Vi søker en dyktig og handlekraftig person som vil være med å bidra til vekst og utvikling som rådgiver sentralt i økonomiavdelingen.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på masternivå. Unntaksvis kan kravet til master fravike ved bachelor og lang relevant erfaring innen aktuelle fagområder.
  • Erfaring med budsjett-, virksomhets- og økonomistyring
  • Erfaring med faglederoppgaver eller prosjektledelse
  • Erfaring med kommunal virksomhet vektlegges
  • God IT- kompetanse, herunder Excel og erfaring fra bruk av økonomisystemer. Kommunen bruker Visma +, Visma HRM, Framsikt og Public360.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • God økonomiforståelse og interesse for fagfeltet, og gjerne med kompetanse på kommuneøkonomi
  • Bred erfaring med IT-systemer
  • Gode samarbeidsevner og trives med å lede andre
  • Evne til å kombinere detaljarbeid med blikk for helhet
  • Løsningsorientert, analytisk og metodisk
  • Evne til å takle stort arbeidspress og korte tidsfrister.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet