Company
Lillestrøm KommuneApplication deadline
16.06.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6247142Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Rådgiver inkasso
Offentlig forvaltning
Vi søker rådgiver for inkasso. Inkasso har tre ansatte inkludert fagleder, og har ansvaret for inkasso for Lillestrøm og Rælingen kommune.
Inkassokravene deles inn i to hovedgrupper:
- Offentligrettslige krav (legalpantekrav) hvor betalingsgrunnlaget er hjemlet i lov. Eksempel er eiendomsskatt og kommunale gebyrer som vann, avløp og renovasjon.
- Privatrettslige krav hvor betalingsgrunnlaget er avtalerettslig. Eksempel er husleier, oppholdsbetaling barnehager/SFO og egenbetaling for tjenester fra helse og mestring.
Inkasso er organisert i regnskapsavdelingen. Avdelingen er delt i tre fagområder; Regnskapssenter, Fakturasenter og Inkasso, og har samlet 14 årsverk. Kommunen benytter Visma Enterprise Plus økonomisystem og Procasso som inkassosystem.
Det kan på sikt bli aktuelt å overta inkasso for flere kommuner, og anbud på inkassosystem skal gjennomføres høsten 2025.
Vi har kommet langt i å digitalisere prosessene, og jobber etter prinsippet om at alt kan forbedres og videreutvikles. Vi kan derfor love utfordrende og spennende arbeidsdager i et godt arbeidsmiljø, sentralt i Lillestrøm sentrum.
Kvalifikasjoner:
- Mastergrad innen relevant fagområde. Utdanningskravet kan fravikes ved bachelorgrad kombinert med bred og relevant arbeidserfaring
- Relevant erfaring fra inkasso og inkassolovgivning samt god regnskaps- og økonomiforståelse
- Relevant erfaring fra kommunal sektor er ønskelig
- Kjennskap til inkassosystemer er ønskelig
- God digital kompetanse
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper:
- Du er positiv og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du er strukturert, løsningsorientert og har evne til å arbeide selvstendig
- Du er utviklingsorientert og opptatt av forbedringsarbeid
- Du er god på å samarbeide på alle nivå i organisasjonen
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Fjernarbeid inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen, stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til en enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Company
Lillestrøm KommuneApplication deadline
16.06.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6247142Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
-
Ønsker du å bli vår nye rådgiver i lønnsavdelingen?
Lillestrøm Kommune
LILLESTRØM -
Rådgiver grunneierfinansiering
Lillestrøm Kommune
LILLESTRØM -
Vikariat som rådgiver i politisk sekretariat
Lillestrøm Kommune
LILLESTRØM -
Pedagogisk leder
Lillestrøm Kommune
STRØMMEN -
Rådgiver kontraktsoppfølging og utredningsarbeid
Utlendingsdirektoratet
NARVIK