• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    30.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6256302
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Prosjektleder interkommunal legevakt i Bardu

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Vil du lede et unikt utviklingsprosjekt for fremtidens legevakt? Vi søker prosjektleder (20 % stilling)

Bardu kommune søker en engasjert prosjektleder i 20 % stilling til et spennende, regionalt utviklingsprosjekt: «Mer robust og fremtidsrettet legevaktsorganisering i distriktene».

Prosjektet har som mål å styrke akuttberedskapen i samarbeid i Troms. Vi ser etter deg som brenner for organisasjonsutvikling, helse og bærekraftige løsninger – og som kan lede prosjektet trygt gjennom utredning, utvikling og implementering.

Prosjektets varighet er fra august 2025 og ut 2027.

Arbeidssted etter avtale, med tilknytning til Bardu kommune

Prosjektet skal:

  • Sikre stabil tilgang til kvalifisert personell gjennom fleksible ansettelsesmodeller.
  • Utnytte ressursene optimalt via samkjørte turnusordninger og samarbeid på tvers av kommuner og legevakter.
  • Bedre den geografiske fordelingen av legevaktdistriktene for å øke kvalitet og tilgjengelighet.

Prosjektet er innovativt og vil teste ut nye modeller for interkommunalt samarbeid, samlokalisering og ressursdeling, med potensial til å bli et forbilde for andre regioner.

Som prosjektleder får du ansvar for:

  • Planlegging, koordinering og gjennomføring av prosjektet.
  • Lede prosjektgruppen med representanter fra samarbeidende kommuner, fagmiljøer, legevaktsledere, tillitsvalgte og  andre nøkkelpersoner.
  • Sikre fremdrift i alle prosjektfaser, fra utredning til implementering.
  • Bidra til kunnskapsspredning og rapportering av resultater lokalt og regionalt.

Vi ser etter deg som har

  • Erfaring med prosjektledelse, helst innen helse, organisasjonsutvikling eller interkommunalt samarbeid. Det er en fordel om du har erfaring fra legevaktsdrift.
  • Relevant høyere utdanning.
  • Gode evner til samarbeid, koordinering og gjennomføring.
  • Evne til å kommunisere tydelig med ulike faggrupper og beslutningstakere.
  • Interesse for å utvikle bærekraftige helsetjenester i distriktene.
  • Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse


Vi tilbyr:

  • En fleksibel, men viktig rolle i et unikt og innovativt prosjekt.
  • Mulighet til å påvirke fremtidens legevaktstruktur i en hel region.
  • Et sterkt fagmiljø og samarbeid på tvers av kommuner.
  • Engasjerte samarbeidspartnere og politisk forankring.
  • God støtte fra prosjektgruppe, styringsgruppe og vertskommunen Bardu
  • Tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Stillingen innplasseres i stillingskode 7451 (prosjektleder), kapittel 4.


Generelt

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i Easycruit.  Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.

 

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no  Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    30.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Engasjement
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6256302
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune