Ledigt jobb

Nittedal kommune

Prosjektleder/bemanningskoordinator

Offentlig forvaltning

Ønsker du å støtte opp under tjenestetilbudet gjennom god ressursstyring? 

Vi etablerer nå et bemanningsprosjekt, hvor vi ønsker å utrede og etablere en "bemanningssentral", parallelt med at vi utreder hvilke løsninger og teknologi som kan bidra til effektivisering av helhetlig ressursstyring.

God ressursstyring er et viktig satsningsområde for kommunen. Sentrale oppgaver er å bidra til å sikre at ressurser styres best mulig ut fra lov og avtaleverk, økonomiske rammer og aktivitet i organisasjonen. Prosjektlederens oppgaver innebærer i tillegg å gi råd til gode løsninger og gjøre ledere trygge i sitt handlingsrom i lov og avtaleverk rundt arbeidstid.

Dine oppgaver vil ligge i grenselandet mellom HR-fag, ledelse, system og analyse.

Mange av oppgavene må du arbeide med parallelt, så det er viktig at du evner å ha god oversikt og kan jobbe systematisk og effektivt. Du formulerer deg godt skriftlig og muntlig og har evnen til å samhandle godt med både ledere, medarbeidere og tillitsvalgte i virksomheten.

Du har erfaring og kompetanse innen flere av områdene enheten jobber med, og har en grunnleggende forståelse for hele HR fagområdet. Kunnskap om arbeidstidsplanlegging er viktig i stillingen, og kjennskap til organisering og drift av helsetjenester vil være en fordel. 
 
Stillingen er organisatorisk plassert i enhet for HR- og organisasjonsutvikling, og rapporterer til HR- og organisasjonssjef. Stillingen er en prosjektstilling frem til desember 2026, med mulighet for forlengelse.

Kvalifikasjoner:

Vi tror at dette er kompetanseprofilen din:

  • relevant høyere utdanning innenfor HR-relaterte fagområder. Krav til formalkompetanse kan fravikes ved lang relevant erfaring.
  • erfaring med arbeidstidsplanlegging og ressursstyring.
  • kjennskap til arbeidstidsbestemmelser i lov- og avtaleverk.
  • det vil være en fordel med kompetanse og erfaring innenfor arbeidsrett og tariffavtaler, samt lov- og avtaleverk.
  • det vil være en fordel med kunnskap/erfaring om etablering og planlegging av alternative turnusordninger.
  • erfaring med bruk av analyseverktøy.
  • erfaring med prosjektledelse/ledelse i offentlig sektor.
  • erfaring med å holde kurs.

Personlige egenskaper:

Vi tror du vil trives best i denne spennende stillingen, om du...

  • er trygg og selvstendig som leder og koordinator.
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, er omgjengelig og serviceinnstilt.
  • evner å skape gode relasjoner i og utenfor eget fagmiljø.
  • er arbeidsom, strukturert og målrettet. Fleksibel og endringsvillig.
  • har god systemforståelse.

 

Vi tilbyr:

Hos oss vil du møte...

  • hyggelige og utviklingsorienterte kollegaer
  • muligheter for personlig og karrieremessig utvikling
  • utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • konkurransedyktige betingelser
  • gode pensjons- og forsikringsordninger