Vacancy

Helse Sør-øst RHF

Prosjektleder

Offentlig forvaltning

Tolkesentralen er en seksjon ved Oslo Universitetssykehus som leverer tolketjenester til OUS, Akershus universitetssykehus og Sunnaas sykehus. Som en del av sykehusenes overordnende mål om å tilby likeverdige helsetjenester, sikrer Tolkesentralen kvalitet og kompetanse i tolketjenestene ved de tre helseforetakene. Tolkesentralen har i dag 18 administrativt ansatte, og 340 høyt kvalifiserte frilanstolker som tolker på over 75 ulike språk.
Vi søker nå en prosjektleder til seksjonen som skal lede viktige prosjekter som skal sikre kvalitet i våre tjenester til pasienten.  Arbeidsoppgavene er varierte og vil i hovedsak bestå i å planlegge, gjennomføre og styre prosjekter ved seksjonen. Prosjektleder rapporterer til seksjonsleder.

Vi kan tilby et godt og mangfoldig arbeidsmiljø med engasjerte kolleger. Du kommer til å bli en del av en stor organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag, hvor du har sjanser for både personlig og faglig utvikling. Her kan du gjøre en forskjell og bidra med å nå sykehusenes mål om å tilby likeverdige helsetjenester. Med mange spennende prosjekter på horisonten for Tolkesentralen, har den rette personen mulighet til å sette sitt eget preg på rollen. 
Tolkesentralen har kontorer både på Ullevål sykehus og Aker sykehus. Du må derfor være forberedt på å ha arbeidssted ved begge lokalisasjoner.
Stillingen er et engasjement på tre år med mulighet for forlengelse og fast ansettelse.


Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det mener vi er helt avgjørende for å løse de oppgavene som kreves av oss. Vi ønsker derfor at dette mangfoldet skal gjenspeiles blant søkerne til våre stillinger og oppfordrer alle til å søke uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har.
 

Kvalifikasjoner:

  • Universitets- eller høyskoleutdanning på masternivå. Relevant realkompetanse kan kompensere for kravet til formalkompetanse.
  • Dokumentert god kunnskap og erfaring fra prosjektarbeid.
  • Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Dokumentert kunnskap og erfaring fra fagfeltet.
  • God organisasjonsforståelse og evne til å håndtere komplekse prosjekt strukturer.
  • Erfaring innen tolkefag er en fordel.

Personlige egenskaper:

Hos oss er det viktig at du:

  • Har evnen til å samarbeide på tvers av ulike fagmiljøer.
  • Trives med å jobbe i en stor og kompleks organisasjon. 
  • Er lyttende, tillitsskapende og inkluderende.
  • Er åpen, ærlig og en god rollemodell.
  • Er resultat- og løsnings orientert samt være endrings- og samarbeidsvillig.
  • Er strukturert og målrettet, med evne til å arbeide både strategisk og operasjonelt.

Vi tilbyr:

  • En arbeidsplass preget av tillit, åpenhet og respekt.
  • En trygg arbeidsplass med god kollegastøtte.
  • Som nyansatt i OUS blir du en del av et nyansattprogram.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag. 
  • Lønn etter avtale.
  • Mulighet for hjemmearbeid.
  • Trening i arbeidstiden.