Company
Bergen kommuneApplication deadline
04.06.2020Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5006, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
2938637Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 25.05.2020
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Personalkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Behandling, bo og ressursveiledning (BBR) er en nyopprettet resultatenhet, under Etat for psykisk helse og rustjenester.
Enheten består av 140 årsverk, med ca. 330 ansatte fordelt på 8 bosenter og en administrasjon. Enheten har et årlig driftsbudsjett på ca. 130 millioner.
Behandling, bo- og ressursveiledning har ledig 100 % fast stilling som personalkonsulent. Stillingen inngår i enhetens stab- og støttefunksjon som nå er lokalisert i Industrihuset på Møhlenpris i Bredalsmarken. Enhetsleders stab består av lønnskonsulent, personalkonsulent, økonomikonsulent og 2 fagledere, som alle rapporterer direkte til enhetsleder.
Stillingen innebærer arbeid på dagtid, 37,5 t uke.
- Bistå enhetsleder/avdelingsledere i personalfaglige spørsmål og personalsaker.
- Saksbehandle og kvalitetssikre dokumentasjon i personalsaker.
- Kvalitetssikre at rutiner fra HR-seksjonen blir videreformidlet og fulgt.
- Ha særlig fokus på arbeidsmiljø og være pådriver i enhetens HMS- arbeid.
- Være en god rollemodell.
- Bidra til et godt samarbeid med NAV, Bedriftshelsetjenesten, verneombud, tillitsvalgte og andre aktuelle samarbeidspartnere.
- Være ressursperson innen IA- arbeidet og bistå i enkeltsaker ved behov.
- Veilede og bidra ved søknader om permisjoner, pensjon, spørsmål om forsikringer m.m.
- Bidra i rekrutteringsprosesser.
- Ha god oversikt over Bergen Kommunes lønnspolitikk og tariffavtaler.
- Være oppdatert på arbeidstidsordninger og rutiner for utarbeidelse av turnuser.
- Være ressursperson i omstillingsprosesser. Delta i oppfølging av eventuelle overtallige.
- Ha kjennskap til rutiner i lønnsarbeidet og annet kontorfaglig arbeid.
- Bistå ved andre behov i enheten innen merkantilt arbeid.
- Krav om 3-årig utdanning på høyskole /universitet, minimum bachelor, innen administrasjon/organisasjon/ledelse/jus. Ved annen relevant bachelor og relevant erfaring innen personalledelse, kan kravet om utdanning innen de nevnte områdene reduseres.
- Krav om kjennskap til gjeldende lov og avtaleverk innen personalområdet i kommunal/offentlig forvaltning.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid innen HR- området / personalledelse.
- Krav om norskkunnskaper tilsvarende Bergenstesten. God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Krav om generell god IKT-kompetanse.
- Ønskelig med erfaring med/ kjennskap til Bergen kommunes IKT-programmer innen HR/lønn og saksbehandling.
- Selvstendig, målrettet og tydelig.
- God arbeidskapasitet.
- Positiv og løsningsorientert.
- Utviser fleksibilitet og har gode evner til samarbeid.
- Lojal.
- Høy endringskapasitet.
- Personlig egnethet på disse områdene vil bli vektlagt.
- 100% fast stilling.
- God pensjonsordning.
- Et trivelig arbeidsmiljø.
- Ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA).
- Lønn etter gjeldende avtaler.
Company
Bergen kommuneApplication deadline
04.06.2020Form of employment
workTime.HeltidIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5006, BERGEN
BERGEN
Number of positions
1Career-kode
2938637Look here for other jobs from Bergen kommune
- Updated 25.05.2020