• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5006, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2938637
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.05.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Personalkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Behandling, bo og ressursveiledning (BBR) er en nyopprettet resultatenhet, under Etat for psykisk helse og rustjenester.
Enheten består av 140 årsverk, med ca. 330 ansatte fordelt på 8 bosenter og en administrasjon. Enheten har et årlig driftsbudsjett på ca. 130 millioner. 

Behandling, bo- og ressursveiledning har ledig 100 % fast stilling som personalkonsulent. Stillingen inngår i enhetens stab- og støttefunksjon som nå er lokalisert i Industrihuset på Møhlenpris i Bredalsmarken. Enhetsleders stab består av lønnskonsulent, personalkonsulent, økonomikonsulent og 2 fagledere, som alle rapporterer direkte til enhetsleder. 

Stillingen innebærer arbeid på dagtid, 37,5 t uke.

Arbeidsoppgaver
  • Bistå enhetsleder/avdelingsledere i personalfaglige spørsmål og personalsaker.
  • Saksbehandle og kvalitetssikre dokumentasjon i personalsaker.
  • Kvalitetssikre at rutiner fra HR-seksjonen blir videreformidlet og fulgt.
  • Ha særlig fokus på arbeidsmiljø og være pådriver i enhetens HMS- arbeid.
  • Være en god rollemodell.
  • Bidra til et godt samarbeid med NAV, Bedriftshelsetjenesten, verneombud, tillitsvalgte og andre aktuelle samarbeidspartnere.
  • Være ressursperson innen IA- arbeidet og bistå i enkeltsaker ved behov.
  • Veilede og bidra ved søknader om permisjoner, pensjon, spørsmål om forsikringer m.m.
  • Bidra i rekrutteringsprosesser.
  • Ha god oversikt over Bergen Kommunes lønnspolitikk og tariffavtaler.
  • Være oppdatert på arbeidstidsordninger og rutiner for utarbeidelse av turnuser.
  • Være ressursperson i omstillingsprosesser. Delta i oppfølging av eventuelle overtallige.
  • Ha kjennskap til rutiner i lønnsarbeidet og annet kontorfaglig arbeid.     
  • Bistå ved andre behov i enheten innen merkantilt arbeid.
Kvalifikasjoner
  • Krav om 3-årig utdanning på høyskole /universitet, minimum bachelor, innen administrasjon/organisasjon/ledelse/jus. Ved annen relevant bachelor og relevant erfaring innen personalledelse, kan kravet om utdanning innen de nevnte områdene reduseres.
  • Krav om kjennskap til gjeldende lov og avtaleverk innen personalområdet i kommunal/offentlig forvaltning.
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid innen HR- området / personalledelse.
  • Krav om norskkunnskaper tilsvarende Bergenstesten.  God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Krav om generell god IKT-kompetanse.
  • Ønskelig med erfaring med/ kjennskap til Bergen kommunes IKT-programmer innen HR/lønn og saksbehandling.
Personlige egenskaper
  • Selvstendig, målrettet og tydelig.
  • God arbeidskapasitet.
  • Positiv og løsningsorientert.
  • Utviser fleksibilitet og har gode evner til samarbeid.
  • Lojal.
  • Høy endringskapasitet.
  • Personlig egnethet på disse områdene vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • 100% fast stilling.
  • God pensjonsordning.
  • Et trivelig arbeidsmiljø.
  • Ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA).
  • Lønn etter gjeldende avtaler.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    04.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5006, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2938637
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.05.2020