• Company
    Bærum kommune
  • Application deadline
    14.03.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6071675
  • Look here for other jobs from Bærum kommune
Vacancy

Bærum kommune

Økonomiansvarlig

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en samfunnsengasjert økonom, som liker å være del av samfunnsutviklingen? Da kan dette være jobben for deg! Vi har ledig en (1) stilling som økonomiansvarlig for oppfølging av Plan- og bygningstjenesten og Kultur og fritid i Bærum kommune.

Vi søker deg som synes det er motiverende å bidra til en veldrevet kommune som yter gode og framtidsrettede tjenester innen viktige fagområder.

Stillingen er lagt til stab i Plan- og bygningstjenesten. Vi sitter i lyst og åpent landskap og har tett kontakt med andre kompetanseområder i kommunen.

Økonomiansvarlig skal være ansvarlig for arbeidet med økonomi, og bidra til god økonomistyring, forvaltning og oppfølging av kommunens midler. Stillingen er sentral i budsjettarbeid, økonomioppfølging, prognoser, rapportering og regnskap, samt håndtering av fakturaer i Alusta og tilskuddsutbetaling på vegne av kommunalsjefene. Økonomiansvarlig kan også få adhoc oppgaver.
 
Økonomiansvarlig inngår i et faglig samarbeid ledet at kommunens sentrale enhet innen økonomi, tjenestested Økonomi og styring.

Tiltredelse snarest.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på masternivå eller tilsvarende innen regnskap/ økonomi. Solid, relevant og dokumentert erfaring kan kompensere deler av utdanningskravet
  • Minimum fem års relevant erfaring fra økonomistyring, analysearbeid, rapportering og tilskudd- og fakturaoppfølging, fortrinnsvis i offentlig sektor
  • Erfaring med økonomisystemer, Framsikt, Excel, Word og Power Point
  • Gode kunnskaper i norsk, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • God økonomiforståelse og analytiske evner
  • Strukturert og med evne til å lede budsjett- og rapporteringsprosesser og levere innen frister
  • Tar initiativ og har evne til å arbeide selvstendig
  • Fleksibel og samarbeidsorientert
  • Evne til å kommunisere klart

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte oppgaver
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Lyst og moderne kontorlandskap sentralt i Sandvika, med kantine
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Lønn etter avtale
  • Mulighet for delvis hjemmekontor etter avtale
 

  • Company
    Bærum kommune
  • Application deadline
    14.03.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6071675
  • Look here for other jobs from Bærum kommune