Ledig stilling

Lillehammer kommune

Leder politisk sekretariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Trives du i grenselandet mellom politikk og administrasjon?


Vi søker etter en kollega som skal bli vår nye leder for politisk sekretariat. Du vil være en vesentlig lederstøtte for kommunedirektør og ordfører i det daglige.  Rollen innebærer også lederstøtte for kommunalsjefer.

En del av oppgaven vil være forberedelse, gjennomføring og etterarbeid av politiske møter og saker. Du vil også ha en del kontakt med utvalgsledere.
Politisk sekretariat er også en viktig driver for videreføring av digitale politikere og oppgaveløsning.

Som leder for politisk sekretariat vil du ha ansvar for andre ansatte i sekretariatet. I dag er det tre personer. Din nærmeste leder blir kommunalsjef for Organisasjon og innbyggerkontakt. I det daglige vil du jobbe tett med kommunedirektør.   

Stillingen er ledig fra 01.10.2025.

Kvalifikasjoner:

-utdanning på høgskole eller universitetsnivå, innenfor administrative, samfunnsfaglige eller juridiske fag
-lederutdanning og/eller erfaring
-arbeidserfaring fra lignende oppgaver er ønskelig
-kjennskap til offentlig forvaltning er ønskelig
-forståelse for forholdet mellom politikk og administrasjon
-erfaring med saksbehandling 
-god IKT-kompetanse 
-god skriftlig og muntlig fremstillingsevne  

Personlige egenskaper:

-samfunnsengasjert
-serviceinnstilt 
-fleksibel , med stor arbeidskapasitet
-strukturert
-selvstendig og trygg i rollen
-gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
 
Personlig egnethet vil bli tillagt sterkt vekt

Vi tilbyr:

-varierte arbeidsoppgaver i et hyggelig og inspirerende arbeidsmiljø
-svært gode offentlige pensjonsordninger 
-forsikringsordninger
-fleksibel arbeidstid 
-muligheter for etter- og videreutdanning
-avlønning og stillingskode tilpasset din ansiennitet og kompetanse iht. Hovedtariffavtalen for KS