• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6231587
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Seksjonssjef internrevisjon

Offentlig forvaltning

Internrevisjonen er et av byrådets virkemidler for oppfølging og revisjon av kommunen. Den skal bidra til at Oslo kommune når sine mål og forbedrer den løpende driften ved å vurdere og foreslå forbedringer i systemer og prosesser for styring og kontroll.
 
Internrevisjonens hovedoppgaver er å gjennomføre revisjons- og utredningsoppdrag basert på risikovurderinger og foreslå tiltak som bidrar til innsikt og forbedringer i kommunens styrings- og kontrollsystemer. Internrevisjonen har også en betydelig mengde ad hoc-oppdrag som gjennomføres enten i egen regi eller gjennom rammeavtaler.
 
Internrevisjonen er sekretariat for kommunens sentrale varslingsordning. I dette arbeidet inngår saksforberedelse og oppfølging av varslingssaker samt ansvar for oppfølging av avtale om drift av eksternt varslingsmottak.  Seksjonen deltar også i kommunens utviklingsarbeid innenfor områdene virksomhetsstyring, risikostyring og internkontroll. Forebygging av korrupsjon og misligheter er også en viktig oppgave for seksjonen.
Seksjonen er ikke større enn at lederen må kunne arbeide operativt med revisjoner i parallell med utvikling av medarbeidere, fag og metode. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på masternivå.
  • Administrativ ledererfaring.
  • God kunnskap om forvaltningen.
  • Forståelse for rollen i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon.
  • Erfaring fra arbeid med internrevisjon
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • God kunnskap om aktuelt lovverk.

Personlige egenskaper:

  • Du skaper tillit og trygghet.
  • Du er analytisk med god problemløsningsevne.
  • Du er strukturert med ryddig arbeidsmetodikk.
  • Du bidrar til å sikre fremdrift og kvalitet i seksjonens leveranser.
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Du er trygg i rollen som leder.

Vi tilbyr:

  • En svært viktig rolle i utviklingen av Oslo kommune.
  • Store og komplekse utfordringer innenfor et bredt spekter av oppgaver.
  • Dedikerte medarbeidere med høy faglig kompetanse.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring.
  • Lønn iht. Oslo kommunes lønnsavtale for toppledere.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om. Søknad og cv må sendes elektronisk via Webcruiter.



 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    12.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6231587
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune