Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
12.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0037, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6231587Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Oslo kommune
Seksjonssjef internrevisjon
Offentlig forvaltning
Internrevisjonen er et av byrådets virkemidler for oppfølging og revisjon av kommunen. Den skal bidra til at Oslo kommune når sine mål og forbedrer den løpende driften ved å vurdere og foreslå forbedringer i systemer og prosesser for styring og kontroll.
Internrevisjonens hovedoppgaver er å gjennomføre revisjons- og utredningsoppdrag basert på risikovurderinger og foreslå tiltak som bidrar til innsikt og forbedringer i kommunens styrings- og kontrollsystemer. Internrevisjonen har også en betydelig mengde ad hoc-oppdrag som gjennomføres enten i egen regi eller gjennom rammeavtaler.
Internrevisjonen er sekretariat for kommunens sentrale varslingsordning. I dette arbeidet inngår saksforberedelse og oppfølging av varslingssaker samt ansvar for oppfølging av avtale om drift av eksternt varslingsmottak. Seksjonen deltar også i kommunens utviklingsarbeid innenfor områdene virksomhetsstyring, risikostyring og internkontroll. Forebygging av korrupsjon og misligheter er også en viktig oppgave for seksjonen.
Seksjonen er ikke større enn at lederen må kunne arbeide operativt med revisjoner i parallell med utvikling av medarbeidere, fag og metode.
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på masternivå.
- Administrativ ledererfaring.
- God kunnskap om forvaltningen.
- Forståelse for rollen i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon.
- Erfaring fra arbeid med internrevisjon
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- God kunnskap om aktuelt lovverk.
Personlige egenskaper:
- Du skaper tillit og trygghet.
- Du er analytisk med god problemløsningsevne.
- Du er strukturert med ryddig arbeidsmetodikk.
- Du bidrar til å sikre fremdrift og kvalitet i seksjonens leveranser.
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Du er trygg i rollen som leder.
Vi tilbyr:
- En svært viktig rolle i utviklingen av Oslo kommune.
- Store og komplekse utfordringer innenfor et bredt spekter av oppgaver.
- Dedikerte medarbeidere med høy faglig kompetanse.
- Fleksibel arbeidstid.
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter.
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring.
- Lønn iht. Oslo kommunes lønnsavtale for toppledere.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om. Søknad og cv må sendes elektronisk via Webcruiter.
Bedrift
Oslo kommuneSøknadsfrist
12.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0037, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6231587Se her for andre jobber fra Oslo kommune
-
Vil du jobbe som leder innen eiendom, bygg og anlegg?
Oslo kommune
OSLO -
Vi søker deg som ønsker å forvalte og videreutvikle Oslo kommunes investeringsregime
Oslo kommune
OSLO -
Rådgiver urbant landbruk
Oslo kommune
OSLO -
Er du lege og vil være med å videreutvikle substitusjonsbehandling i Oslo?
Helse Sør-øst RHF
OSLO -
Rådgiver tjenestedesign - risiko- og sårbarhetsvurdering
Helse Sør-øst RHF
OSLO