• Company
    Kongsberg kommune
  • Application deadline
    19.05.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6190232
  • Look here for other jobs from Kongsberg kommune
Vacancy

Kongsberg kommune

Leder - barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du vite mer om Kongsberg? Les mer på https://www.kongsberg.no

Om avdelingen

Barneverntjenesten har 24 kompetente og myndiggjorte medarbeidere. 
Som leder er du i tillegg til å lede barneverntjenesten en del av kommunalsjef oppvekst sitt lederteam. I oppveksttjenesten legger vi vekt på samarbeid på tvers for å skape gode løsninger for barn og unge. 

 

Kort om stillingen
Fast 100% stilling som virksomhetsleder barnevern.

 

Vi tilbyr

Lederstilling i en tjeneste med fokus på gode løsninger og samarbeid

Medarbeidere som er engasjerte, har høy faglig kompetanse og evne til å ta ansvar

Et åpent og godt arbeidsmiljø

Lederstøtte og systematisk veiledning av ansatte

Lønn etter avtale, vakttillegg som kompensasjon for tilgjengelighet 

Gode pensjons- og forsikringsordninger

 

 

Innhold i stillingen 

Som leder av barneverntjenesten har du overordnet ansvar for beslutninger etter barnevernloven.

Du har fag- personal- og økonomiansvar for tjenesten. I tillegg er du en av fem virksomhetsledere i oppvekstsjefens ledergruppe. 

Strategisk ledelse og fokus på utvikling og samarbeid på tvers er en viktig del av stillingen.

 

Formelle kvalifikasjonskrav 
  • Minimum bachelorutdanning i sosialt arbeid med oppfylt lovkrav til videreutdanning i tillegg til fire år i førstelinje barnevern.  

  • Ønskelig med master etter nye krav i barnevernloven 

  • Du må ha erfaring fra kommunalt barnevern 
  • Det er krav om ledererfaring med personal- og økonomiansvar 
 Vi ser etter deg som 
  • har god forståelse for lederrollen og evne til å skape handlingsrom både faglig og økonomisk

  • kan sette tydelige rammer og ha god økonomisk styring

  • har fokus på strategisk ledelse og utvikling

  • har tro på myndiggjorte medarbeidere og delegering av ansvar
  • innehar relasjonell kompetanse og gode kommunikasjonsevner

  • er opptatt av å skape et trygt og godt arbeidsmiljø 

  • bidrar til å fremme samarbeid mellom virksomhetene i oppvekst og på tvers av enhetene i kommunen 

  • kan være en aktiv bidragsyter i tverrfaglige prosjekter for å oppnå felles mål 

 Personlig egnethet vil bli vektlagt

  

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. 

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

 

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

  • Company
    Kongsberg kommune
  • Application deadline
    19.05.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6190232
  • Look here for other jobs from Kongsberg kommune