• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    03.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7030, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6019456
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Lede et unikt IT-miljø i Trondheim?

Direktorater og tilsynsorgan

Motiveres du av å jobbe et sted med et viktig samfunnsoppdrag? I Skatteetaten er vi om lag 7000 engasjerte ansatte som alle jobber mot samme mål; å sikre finansieringen av velferdssamfunnet.

Som seksjonsleder vil du få muligheten til å jobbe med ett av de mest omfattende programmene i vår historie, «Fremtidens innkreving» – et prosjekt med en investeringsramme på 4 milliarder, som varer frem til 2030. Investeringsrammen for programmet er stort, men vi er langt mer opptatt av gevinsten samfunnet skal høste, som er på over 16.5 milliarder kroner. Gevinsten vil sikres gjennom en mer effektiv innkreving av alt fra barnebidrag til skatt og bøter på vegen av både Skatteetaten, samt nær 60 andre offentlige aktører som NAV, Lånekassen og Politiet. Å kunne skape en slik type samfunnsnytte er få forunt – og noe vi er svært stolte av å kunne bidra til!

Helt konkret innebærer «Fremtidens innkreving» at vi skal erstatte fem separate innkrevingssystem med én felles løsning. Dette inkluderer sømløs overføring av prosjektleveranser til linjen og styrking av organisasjonens evne til å forvalte nye løsninger.

Kort om seksjon innkreving fellesløsninger

Seksjonen er en del av Avdeling innkreving og innsats, som er en av to leveranseavdelinger med ansvar for nyutvikling og videreutvikling i Skatteetaten. Avdelingen har ansvaret for løsninger knyttet til innkrevings- og innsatsområdet og er involvert i flere større prosjekter og satsninger akkurat nå. Avdelingen er organisert i tre seksjoner og ti grupper, seksjon innkreving fellesløsninger er akkurat nå den største seksjonen og består av fem grupper. Seksjonen har medarbeidere lokalisert på tre lokasjoner, Oslo, Trondheim og Mo i Rana.

Seksjonen har et viktig ansvar for å utvikle, implementere og forvalte IT-løsninger (både kjernefunksjonalitet og helhetlige produkter) som muliggjør effektiv og rettferdig offentlig innkreving.

Kvalifikasjoner:

Følgende kvalifikasjoner vil bli vektlagt:

  • Høyere utdanning på bachelor- eller masternivå innen IT, teknologi eller relevante fagområder. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse. 
  • Erfaring fra IT-utvikling og teknologimiljøer, hvor du har opparbeidet deg kunnskap om produktorientering og forvaltning av systemporteføljer. 
  • Erfaring fra å lede endringsprosesser hvor digitalisering har stått sentralt. 
  • Erfaring og kompetanse knyttet til overføring av IT-løsninger fra prosjekt- til linjeorganisasjon.

Vi søker en leder med solid erfaring fra lederroller, enten som prosjektleder, personalleder eller en kombinasjon av begge. Ideelt sett har du også erfaring med å lede andre ledere. Du har vist evne til å lede tverrfaglige team og skape effektiv samhandling på tvers av fagområder og geografiske lokasjoner. Gjennom en kommunikativ og relasjonsbyggende lederstil, kombinert med diplomatisk tilnærming, fremmer du samarbeid og utvikling. Som leder er du trygg i rollen som beslutningstaker og en pådriver innen teknologiske spørsmål, og du evner å ta eierskap til utfordringer for å drive prosesser fremover.

Vi tilbyr:

    Vi tilbyr en jobb med et inspirerende samfunnsoppdrag i en nytenkende organisasjon som nyter stor tillit i befolkningen. Hos oss kan du jobbe med samfunnsaktuelle saker, tverrfaglige team og planlegge din egen arbeidsdag. Du får gode rammer for balanse mellom jobb og fritid, inkludert fleksitid, betalt overtid, trening i arbeidstiden og medlemskap i Statens pensjonskasse – en av Norges beste pensjonsordninger. Vi tilrettelegger også for en hybrid arbeidshverdag med mulighet for hjemmearbeid der det er mulig. Lønnsspennet er kr 942 700 – 1 102 200 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes. Stillingen har en prøvetid på seks måneder.

    Verdt å merke seg før du søker
    Vi legger vekt på din kompetanse og erfaring, ikke hvordan søknaden er skrevet. Send en beskrivende CV – søknadsbrev er ikke nødvendig. For at du skal føle deg trygg på valget, tilbyr vi omvendt referansesjekk der du kan snakke med våre ansatte.

    Vi fremmer likeverd, likestilling og mangfold. Søkere med hull i CV, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn oppfordres til å oppgi dette, noe som gir mulighet for positiv særbehandling. Minst én kvalifisert kandidat fra hver gruppe kalles inn til intervju.

    Når du søker jobb hos oss, vil du bli oppført på offentlig søkerliste. Du kan be om unntak med begrunnelse, som vi vurderer individuelt. Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå i rekrutteringsprosessen. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale.

     

    • Bedrift
      Skatteetaten
    • Søknadsfrist
      03.02.2025
    • Heltid/Deltid
      Heltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Direktorater og tilsynsorgan
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      7030, TRONDHEIM
      TRONDHEIM
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      6019456
    • Se her for andre jobber fra Skatteetaten