Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
05.01.2026Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6486913Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
Gjøvik kommune
Konsulent/ spesialkonsulent regnskap i 100 % fast stilling ved regnskaps- og lønnsavdelingen
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Vi ønsker å høre fra deg som er fremtidsrettet og ønsker en interessant og utfordrende arbeidshverdag.
Stillingen inngår i et team på 15 medarbeidere i avdeling for regnskap og lønn. Sammen med budsjett og rapportering er dette en del av Gjøvik kommunes økonomiavdeling med til sammen 22 medarbeidere. Økonomistaben inngår i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift.
Sammen med de øvrige kommune i Gjøvikregionen benytter vi økonomissystemet, Visma Enterprise Plus.
Arbeidsoppgaver:- Bistå i å effektivisere produksjonen av regnskaps-og lønnsavdelingen med søkelys på digitalisering.
- Videreutvikling av rutiner og prosesser innen regnskaps- og lønnsavdelingen.
- Bistå i rutineoppgaver - på regnskaps- og lønnsavdelingen.
- Bistå med å sikre at budsjett og regnskap er i henhold til eksternt og internt lov- og regelverk i kommunen.
- Bistå i å identifisere forbedringstiltak innenfor regnskaps- og lønnsavdelingen.
- Være en god bidragsyter på tvers av avdelinger i kommunen.
- Kunne være en bidragsyter i forhold til prosjekter vi har.
- Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, gjerne bachelor innenfor økonomi eller revisjon.
- God systemforståelse og engasjeres av automatisering og digitalisering av prosesser.
- Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner eller større virksomheter, gjerne med kunnskap til momsbehandling.
- Personlig egnethet hvor evne til å kommunisere muntlig og være engasjert i arbeidet vil bli vektlagt.
- Erfaring kan veie opp for manglende utdanning.
- Vi ser etter deg som er nysgjerrig på nye utfordringer, og som liker å finne gode løsninger sammen med andre.
- Du skal kunne jobbe selvstendig og effektivt, med høy grad av nøyaktighet.
- Du må kunne håndtere høyt arbeidspress og korte frister i perioder.
- Du må like å være i en operativ rolle som formidler av kunnskap og trygg i samhandling med ledere og kollegaer.
- Du er initiativrik og tar eierskap til oppgaver og prosesser.
- Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.
- Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.
- Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise Plus er sentrale systemer).
- Fleksitidsordning.
- Kontorplass i nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner og ulike former for stillerom.
- Adgang til treningsrom.
- Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.
- Kantine.
- Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP.
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
05.01.2026Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6486913Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune