Ledig stilling

Gjøvik kommune

Konsulent/ spesialkonsulent regnskap i 100 % fast stilling ved regnskaps- og lønnsavdelingen

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Vi ønsker å høre fra deg som er fremtidsrettet og ønsker en interessant og utfordrende arbeidshverdag.

Stillingen inngår i et team på 15 medarbeidere i avdeling for regnskap og lønn. Sammen med budsjett og rapportering er dette en del av Gjøvik kommunes økonomiavdeling med til sammen 22 medarbeidere. Økonomistaben inngår i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift.

Sammen med de øvrige kommune i Gjøvikregionen benytter vi økonomissystemet, Visma Enterprise Plus.

Arbeidsoppgaver:
  • Bistå i å effektivisere produksjonen av regnskaps-og lønnsavdelingen med søkelys på digitalisering.
  • Videreutvikling av rutiner og prosesser innen regnskaps- og lønnsavdelingen.
  • Bistå i rutineoppgaver - på regnskaps- og lønnsavdelingen.
  • Bistå med å sikre at budsjett og regnskap er i henhold til eksternt og internt lov- og regelverk i kommunen.
  • Bistå i å identifisere forbedringstiltak innenfor regnskaps- og lønnsavdelingen.
  • Være en god bidragsyter på tvers av avdelinger i kommunen.
  • Kunne være en bidragsyter i forhold til prosjekter vi har.
Kvalifikasjoner:
  • Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, gjerne bachelor innenfor økonomi eller revisjon.
  • God systemforståelse og engasjeres av automatisering og digitalisering av prosesser. 
  • Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner eller større virksomheter, gjerne med kunnskap til momsbehandling. 
  • Personlig egnethet hvor evne til å kommunisere muntlig og være engasjert i arbeidet vil bli vektlagt.
  • Erfaring kan veie opp for manglende utdanning. 
Personlige egenskaper: 
  • Vi ser etter deg som er nysgjerrig på nye utfordringer, og som liker å finne gode løsninger sammen med andre.
  • Du skal kunne jobbe selvstendig og effektivt, med høy grad av nøyaktighet.
  • Du må kunne håndtere høyt arbeidspress og korte frister i perioder.
  • Du må like å være i en operativ rolle som formidler av kunnskap og trygg i samhandling med ledere og kollegaer.
  • Du er initiativrik og tar eierskap til oppgaver og prosesser.
 Vi kan tilby:
  • Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø.
  • Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise Plus er sentrale systemer).
  • Fleksitidsordning.
  • Kontorplass i nytt, åpent og lyst kontorlandskap med gode muligheter for variasjon av plassering med prosjektsoner og ulike former for stillerom.
  • Adgang til treningsrom.
  • Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.
  • Kantine.
  • Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP.
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.