Ledigt jobb

Nittedal kommune

Konsulent eiendomsskatt og regnskap

Offentlig forvaltning

Spennende mulighet hos oss

Enhet for økonomi i Nittedal kommune har ledig vikariat som konsulent for regnskap og eiendomsskatt med tiltredelse så snart som mulig. Stillingen har varighet på ett år, med mulighet for forlengelse. I 50% av stillingen vil du jobbe med eiendomsskatt, de resterende 50% vil bestå av andre oppgaver som enheten har behov for og da særlig innenfor regnskap. Dette er en god mulighet til å få variert erfaring og utvikle dine ferdigheter i en rolle som kombinerer både spesialisering og bredde.

Enhet for økonomi består av innkjøp, regnskap og budsjett. Enheten er en del av fellestjenester i kommunen og skal støtte de andre sektorene. Økonomienheten har blant annet ansvar for utarbeiding av kommunens budsjett og økonomiplaner, rapportering, finansforvaltning, kommuneregnskapet, fakturering og innkreving, systemansvar for økonomisystemet, økonomirådgiving, innkjøp og eiendomsskatt.  

Nittedal kommune har en dynamisk og effektiv organisasjon. Du må derfor kunne bidra både i regnskapsoppgaver som årsoppgjør og med oppgaver knyttet til løpende drift. Vi søker en person med god tallforståelse, trives å jobbe systematisk og har digital forståelse. Du får opplæring i våre fagsystemer, slik at du raskt kommer i gang og kan føle deg trygg i rollen. Du vil kommunisere med innbyggere både skriftlig og muntlig, samt yte service internt til kommunens avdelinger. 

Du vil få jobbe sammen med erfarne kolleger som støtter din utvikling, samtidig som du får mye ansvar og lærer gjennom praksis.

Både nyutdannede og erfarne oppfordres til å søke!

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanning
  • God kompetanse og interesse innen økonomi og regnskap gjennom erfaring og utdanning
  • Relevant erfaring fortrinnsvis fra kommunal sektor
  • Erfaring med Visma og Komtek er en fordel 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  1. Ryddig og systematisk
  2. Selvgående, engasjert og ansvarsbevisst
  3. God i kommunikasjon og har gode samarbeidsevner
  4. Stor arbeidskapasitet og godt humør
  5. Digital kompetanse
  6. Personlig egnethet vil vektlegges  

Vi tilbyr:

  • Spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons – og forsikringsordning gjennom KLP
  • Hyggelige og kunnskapsrike kollegaer som jobber sammen i
  • Trivelige lokaler med blant annet kantine og treningsrom
  • Nærhet til kollektivtransport og kjøpesenter 

 

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (Offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.