Ledigt jobb

Haugesund kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning

Tilrettelagte tjenester gir tjenester etter vedtak hjemlet i helse- og omsorgstjenesteloven, avlastning, støttekontakt og bistand i bolig med heldøgns bemanning. Virksomheten gir også tjenester som dagtilbud og har ansvar for kommunens BPA ordninger. Det er 13 avdelinger i virksomheten, 11 av disse er boliger i tilknytting til døgnbemannet personalbase. Virksomheten har også ansvar for avlastning for barn og ungdom. Avdelingene ligger spredt i hele Haugesund kommune. I Tilrettelagte tjenester er det ca. 450 ansatte, i tillegg til støttekontakter og familieavlastere. 

Udland bofellesskap ligger i nordre del av Haugesund. Bofellesskapet har 32 boenheter og yter tjenester etter vedtak hjemlet i helse- og omsorgstjenesteloven til mennesker med alvorlige psykiske lidelser. Vi har som målsetting å yte tjenester i tråd med recoveryorientert praksis, som har i fokus at beboere selv skal delta i egen bedringsprosess og bidra til at de har best mulig livskvalitet på tross av psykiske utfordringer.

Konsulent skal avlaste avdelingsleder og bistå med administrative oppgaver på dagtid.

Kvalifikasjoner:

  • Fagarbeider med relevant helse - og sosialfaglig utdanning - relevant erfaring kan erstatte kravet om fagbrev
  • Erfaring fra fagfeltet og erfaring med å jobbe turnus
  • Ønskelig med erfaring med kontor/administrasjon, lov og avtaleverk og arbeidstidsplanlegging
  • Forståelse for drift, turnusarbeid og krav om kompetanse 
  • God kunnskap/forståelse for IT
  • Erfaring fra arbeid med elektroniske arbeidsverktøy og lett kunne sette seg inn i nye system
  • Norsk er arbeidsspråket i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig
  • Det er krav om tilfredsstillende politiattest for tilsetting i stillingen.
  •  Fordel med ordinært førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er ansvarsbevisst, selvstendig og har god planleggingsevne.
  • Du er strukturert og liker orden.
  • Du er målrettet, kreativ og omstillingsdyktig.
  • Du har fokus på godt samarbeid med kollegaer, brukere og pårørende.
  • Du er faglig engasjert og evner å omsette fag til praksis. 
  • Du har gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner.
  • Du liker utfordringer og er handlings- og løsningsorientert.
  • Du er opptatt av kvalitet og å sikre at praksis samsvarer med lokale og nasjonale retningslinjer.
  • Personlig egnethet vektlegges særlig.

Vi tilbyr:

  • 100 % fast stilling for tiden på dagtid
  • Spennende, komplekse og varierte arbeidsoppgaver
  • Lønn blir fastsatt i henhold til tariff og gjeldende avtaler
  • En utfordrende og spennende jobb i et aktivt arbeidsmiljø, med engasjerte kollegaer
  • Fokus på HMS arbeid
  • God seniorpolitikk
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)