Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
05.12.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5015, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4229869Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 19.11.2021
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bergen kommune
Konsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bergen kommune er regionens største arbeidsgiver med over 19.000 ansatte og har et bredt tjenestespekter som gjør kommunen til en spennende arbeidsplass! Lønns- og regnskapssenteret (LRS) hører hjemme i Byrådsavdeling for finans, næring og eiendom og har 94 kunnskapsrike og engasjerte medarbeidere. Visjonen vår er «Vår kompetanse forenkler din hverdag».
Vi på LRS tar oss av det meste innen regnskap, lønn, fraværsrefusjon og inkasso for hele kommunen slik at skoler, sykehjem og andre tjenesteområder kan konsentrere seg om kjernedriften sin. Vi er opptatt av å fornye og forbedre oss og har stort fokus på digitalisering for å forenkle hverdagen for både ansatte og innbyggere i kommunen. Vi har ansvar for å administrere og utvikle kommunens økonomisystem Unit4ERP (UBW økonomi), gi brukerstøtte og utføre kursvirksomhet. Her på LRS er vi opptatt av at alle medarbeiderne skal få utvikle seg og øke sin kompetanse. Vil du være med på laget?
LRS Regnskap er en avdeling ved Lønns- og regnskapssenteret. Avdelingen består av 24 engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere. Vi søker nå etter en ny medarbeider til avdelingen.
Arbeidsoppgaver:
Kvalitetssikring av leveranser av ordregrunnlag fra forsystem for kommunale gebyr og eiendomsskattFakturering og betalingsoppfølging av kommunale gebyr og eiendomsskatt
Vedlikehold av faste register i regnskapssystemet
Vedlikehold av rutiner tilknyttet prosessen
Saksbehandling på regnskapsområdet
Rådgivning til våre kunder i Bergen kommune
Rydding av kundereskontro
Lage remitteringsforslag
Kjøre remitteringsbekreftelse
Organisasjonen er i utvikling og andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt
stillingen.
Kvalifikasjoner:
Det er en forutsetning at du behersker norsk skriftlig og muntlig flytendeGod IT forståelse og Excel-kompetanse
Bachelor i økonomi/regnskap, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for
manglende formalkompetanse
Ønskelig med erfaring fra bruk av Unit4 Business World (UBW) desktop.
Personlige egenskaper:
Du har god muntlig og skriftlig formidlingsevne
Du er nytenkende, fleksibel og positiv
Du er strukturert og effektiv med evne til å tilpasse deg endringer raskt
Du trives med samarbeid så vel som med selvstendig arbeid
Du er serviceinnstilt og liker å dele kunnskap med kolleger og kunder
Du trives med en hektisk og variert arbeidshverdag
Du har evnen til å prioritere de riktige oppgavene
Du er uredd både ift å stille spørsmål og gjøre systemrelaterte oppgaver
Vi oppfordrer nyutdannede til å søke.
Vi tilbyr:
Gode muligheter for faglig og personlig utviklingArbeidssted i Bergen sentrum
Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
Godt arbeidsmiljø!
Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Pensjonsordning i BKP
Lønn etter avtale
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
05.12.2021Anställningsform
workTime.HeltidBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5015, BERGEN
BERGEN
Antal befattningar
1Karriere-kod
4229869Se här för andra jobb från Bergen kommune
- Uppdaterad 19.11.2021