• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    16.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6043318
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Kommuneoverlege

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker deg som ønsker å jobbe som kommuneoverlege i en framtidsrettet kommune!

Kommuneoverlegens hovedoppgave er å gi helsefaglige råd til hele kommunen innenfor samfunnsmedisinens fagområder som folkehelse, smittevern, helsetjeneste, helseberedskap og miljørettet helsevern. Kommuneoverlegen er sentral for helsefremmende og forebyggende kommunale tjenester til befolkningen.

Kommuneoverlegen er organisert under direktør for Helse og Velferd. Helse og Velferd har også ansvaret for å utarbeide og vedlikeholde en helse- og sosialberedskapsplan. Kommuneoverlegen i Sandnes er en del av kommunens strategiske beredskapsledergruppe.

 

Du får jobbe i et tverrfaglig miljø med to andre kommuneoverleger i 100% stilling og rådgivere innenfor samfunnshelse og smittevern.

Sandnes kommune er registrert utdanningsvirksomhet. Du kan oppnå alle læringsmålene for spesialistgodkjenning i samfunnsmedisin i Sandnes kommune.

Vi ønsker at du jobber i 100% stilling som kommuneoverlege, men vi vil gjerne drøfte med deg dersom du ønsker å kombinere stillingen med fastlegevirksomhet.

 

Kvalifikasjoner:

Cand. med, norsk autorisasjon som lege og gjennomført LIS1.

Spesialist i samfunnsmedisin eller planer om/påbegynt videreutdanning innen samfunnsmedisin.

Evner til god og effektiv kommunikasjon.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Gode norskferdigheter på minimum nivå C1.

God digital kompetanse.

Det er ønskelig med erfaring som allmennlege/fastlege og fra legevakt, men dette er ikke et krav. 

Personlige egenskaper:

Du liker utfordringer, har god arbeidskapasitet og jobber systematisk, strukturert og effektivt.
Du er god til å planlegge og organisere.
Det er viktig at du kan lede og gjennomføre gode team prosesser.
Du er god til å beslutte, prioritere, iverksette raskt ved behov og gjøre etiske avveininger.
Du kan kommunisere skriftlig og muntlig på en god og effektiv måte.
Du har gode samarbeidsevner.
Du er fleksibel og kan bidra til et godt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr:

Meningsfulle, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver.
Et godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer.
Mulighet for faglig utvikling og kompetanseheving inkludert spesialisering i samfunnsmedisin.
Deltakelse i lokale og regionale nettverk.
Introduksjonsprogram for nyansatte i kommunen.
Lederstøtte fra HR.
Hjem-jobb-hjem avtale.
Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller.
Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Lønn etter avtale.  

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    16.02.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6043318
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune