• Företag
    Gjøvik kommune
  • Ansökningstiden
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5875130
  • Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
  • Uppdaterad 29.10.2024
Ledigt jobb

Gjøvik kommune

Leder for kommuneadvokatkontoret

Offentlig forvaltning

Avdelingen består i dag av fem advokater/ jurister som gir juridisk bistand internt, representerer kommunen i rettstvister, bistår i forhandlinger med eksterne aktører, leder det regionale eierskapssekretariatet og ivaretar personvernombudsfunksjon for flere av kommunene i regionen.

Du vil få arbeidssted i moderne og aktivitetsbaserte lokaler i sentrum av byen og med nærhet til skysstasjon med buss og tog.

Vi ser spesielt etter deg som har erfaring med forhandlinger, kontraktsrett og eiendom og er en god sparringspartner for vår organisasjon, våre samarbeidskommuner og medarbeidere på kontoret.

Den som tilsettes må være fleksibel og åpen for løpende endringer av oppgaver innenfor kommuneadvokatens ansvarsområde.

Kommuneadvokaten har en uavhengig plassering og rolle i organisasjonen, og rapporterer til assisterende kommunedirektør.

Arbeidsoppgaver:
  • Videreutvikle kommuneadvokatkontorets tjenester med et strategisk blikk på fagområdene.
  • Gi råd internt i kommunen og til kommunalt eide selskaper.
  • Utrede og gi betenkninger i ulike juridiske problemstillinger og håndtere ulike krav mot kommunen i samråd med ledelsen.
  • Delta i forhandlinger og bistå i utforming og inngåelse av kontrakter.
  • Gi opplæring og bidra til kvalitetssikring av ulike prosesser og oppgaver.
  • Ivareta prosessoppdrag for barneverns- og helsenemda og domstoler.
Kvalifikasjoner:
  • Juridisk embetseksamen (cand jur) eller master i rettsvitenskap.
  • Advokatbevilling i Norge.
  • Gode faglige resultater, bred erfaring og faglig tyngde.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Det er en fordel med

  • Erfaring med forhandlinger og prosedyre.
  • Relevant ledererfaring.
  • God rolleforståelse og evne til raskt å sette seg inn i ulike problemstillinger.
Personlige egenskaper:
  • Gode relasjonelle egenskaper som bygger tillit og troverdighet.
  • God til å formidle og kommunisere.
  • Interesse og motivasjon for å videreutvikle kommuneadvokatkontorets tjenester.
  • Løsningsorientert.
  • God gjennomføringsevne.
Vi tilbyr:
  • Varierte og spennende oppgaver med mange utfordringer.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter avtale.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Flotte, moderne og aktivitetsbaserte lokaler i Gjøvik rådhus med nærhet til skysstasjon med buss og tog.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

  • Företag
    Gjøvik kommune
  • Ansökningstiden
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5875130
  • Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
  • Uppdaterad 29.10.2024