Company
Bardu kommuneApplication deadline
14.02.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
9360, BARDU
BARDU
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6016590Look here for other jobs from Bardu kommune
Bardu kommune
Kommunalsjef
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bardu kommune har ledig fast stilling som kommunalsjef for Samfunn og utvikling. Dette er en spennende og interessant stilling i en kommune tuftet på visjonen "trivsel og kvalitet i friske omgivelser". Vi søker deg som har lyst, vilje og evne til å tenke kvalitet, endring og utvikling - og som ønsker å være med å gjøre en forskjell.
Beskrivelse
Kommunalsjef Samfunn og utvikling har ansvar for etat Samfunn og utvikling med avdelingene kommunalteknisk drift og eiendom, landbruk og plan & utvikling. Avdelingene ledes i det daglige av avdelingsledere og har i hovedsak sitt fagområde innenfor teknisk virksomhet.
Kommunalsjef har en ansvarsfull rolle som omfatter en rekke viktige samfunnsområder. Stillingen innebærer å sørge for bærekraftig utvikling og forvaltning av både kommunens infrastruktur og areal. I tillegg til å lede planlegging og gjennomføring av viktige områder, er det også kommunalsjefs ansvar å sikre at miljøtiltak og samfunnssikkerhet blir ivaretatt.
En betydelig del av rollen innebærer tett dialog med politisk nivå for å sikre at beslutninger blir godt forankret og at samfunnets behov blir møtt på en helhetlig måte.
Vi tilbyr:
- Du vil få delegert ansvar innen egen enhet, og vil ha ansvar for personalet, økonomien og resultatene.
- Du vil oppleve utfordrende oppgaver, og du får muligheter for å utvikle og sette ditt preg på samfunnsutviklingen i Bardu kommune.
- Stor bredde og variasjon i arbeidsoppgavene med mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
- Mulighet for kompetanseheving og å bygge bred erfaring innen fagfeltet.
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale og i henhold til lokal lønnspolitikk
- Mulighet for trening i arbeidstiden
Arbeidsoppgaver:
- Overordnet ansvar for ledelse, drift og kvalitet innen eget tjenesteområde
- Budsjett- og økonomiansvar
- Som kommunalsjef vil du representere sektoren i kommunedirektørens ledergruppe
- Særlig ansvar for en helhetlig oppfølging av kommuneplanens samfunnsdel sammen med kommunedirektør
- Utøve tydelig lederskap
- Kommunisere klare mål og forventninger både for organisasjonen, ledere og medarbeidere
- Forberede og legge frem saker til politisk behandling
- Ansvar for god samhandling internt og eksternt
Kvalifikasjoner:
- Du må ha relevant høyere utdanning i relevant fagområde
- Ønskelig med lederutdanning
- Du må ha erfaring fra hele, eller deler av tjenesteområdet
- Du må kunne vise til både ledererfaring og god økonomiforståelse
- Du bør ha god kunnskap om kommunal sektor og offentlig forvaltning. Spesielt ønsker vi at du har god kjennskap til forholdet mellom politikk og administrasjon
Egenskaper:
- Du er motivert for oppgaven, har stor arbeidskapasitet og god rolleforståelse
- Du er trygg, tydelig, involverende og beslutningsdyktig med god gjennomføringsevne
- Du har evne til å skape tillit og etablere gode relasjoner til andre mennesker
- Du evner å jobbe strategisk og målrettet
Det vil bli lagt stor vekt på søkerens personlige egenskaper.
Generelt
Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit. Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i Easycruit. Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev og CV, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.
Andre opplysninger:
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Company
Bardu kommuneApplication deadline
14.02.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
9360, BARDU
BARDU
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6016590Look here for other jobs from Bardu kommune