• Company
    Haugesund kommune
  • Application deadline
    16.11.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5528, HAUGESUND
    HAUGESUND
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6445555
  • Look here for other jobs from Haugesund kommune
Vacancy

Haugesund kommune

Juridisk rådgiver

Offentlig forvaltning

Barnevernstjenesten gir hjelpetjenester til barn og unge i alderen 0 - 25 år som bor i Haugesund og Utsira kommuner. 

Barnevernstjenesten har 55 ansatte fordelt på fire avdelinger:

  • to avdelinger med ansvar for melding, undersøkelse og hjelpetiltak 
  • avdeling omsorg med ansvar for barn som bor i fosterhjem og institusjon  
  • avdeling familieveiledning, som gir spesialisert veiledning og oppfølging.

Vi har fine og funksjonelle lokaler midt i Haugesund sentrum. 

Vi kan tilby meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i et arbeidsmiljø som gir rom for initiativ og kreativitet. Vårt mål er å gi best mulig tjenester til barn, unge og deres familier - basert på kunnskap og med stort engasjement. Tjenesten er opptatt av å arbeide systematisk for å sikre god barnevernfaglig kvalitet i tjenestetilbudet, hvor barn og foreldre sin rettssikkerhet utgjør en viktig ramme for den hjelpen barnet og familien mottar. Vi er opptatt av at barnets synspunkt skal komme frem og at barnet skal medvirke i alle faser av arbeidet. 

Barnevernstjenesten i Haugesund har nå ledig fast 100% stilling som juridisk rådgiver.

Stillingen er plassert i virksomhetsleders stab, bestående av fag- og kvalitetsansvarlig, to administrasjonskonsulenter og prosjektleder for fosterhjemsarbeid. 

Kvalifikasjoner:

  • Bestått juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
  • Arbeidsoppgavene forutsetter godt judisium og dybdeforståelse av juss
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig
  • God system- og forvaltningskunnskap
  • Grunnleggende IKT-kompetanse er en forutsetning
  • Relevant erfaring fra barnevern eller annen relevant erfaring fra offentlig forvaltning vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Evne til å jobbe selvstendig, effektivt og strukturert 
  • Gode samarbeidsevner og formidlingsferdigheter 
  • Løsningsorientert og med stort engasjement for faglig kvalitet og utvikling
  • Evne til å trives i et hektisk miljø og til å arbeide under press med knappe tidsfrister

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å utvikle egen stilling og arbeidsoppgaver innenfor beskrevet arbeidsområde
  • Spennende faglige utfordringer og personlige utviklingsmuligheter 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter utdanning og praksis, i henhold til kommunens lønnsnivå
 

  • Company
    Haugesund kommune
  • Application deadline
    16.11.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5528, HAUGESUND
    HAUGESUND
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6445555
  • Look here for other jobs from Haugesund kommune