Ledigt jobb

Lillestrøm Kommune

Jordmor

Offentlig forvaltning

Er du en faglig trygg jordmor på jakt etter en spennende arbeidsplass der du vil jobbe tett sammen med engasjerte og faglig sterke kollegaer? Da er det deg vi søker! 
Helsestasjons- og skolehelsetjenesten i Lillestrøm kommune,  Fet Helsestasjon, har 20% fast ledig stilling som jordmor. Stillingen er ledig pr d.d.

Lillestrøm kommune har 5 helsestasjoner. Det er totalt 92 årsverk i avdelingen fordelt på 100 ansatte. Avdelingen tilhører kommunal området Helsetjenester til barn, unge og familier, hvor Helsestasjons- og skolehelsetjenesten, Tjenestetorg for barn og unge, Psykisk helse og familiestøtte og Oppsøkende ungdomsteam er forankret. Avdelingen er organisert i tjenesteområdet Oppvekst. Her er skoler, barnehager, PPA, barnevern, fagstab og helsetjenester til barn, unge og familier er samlet.
Svangerskapsomsorgen er fordelt på to helsestasjoner, Lillestrøm og Fet Helsestasjon. Den ledige stillingen er plassert på Fet helsestasjon og er administrativt underlagt seksjonsleder i helsestasjons- og skolehelsetjenesten. Det er ca. 920 fødsler per år i kommunen. 

På Fet Helsestasjon vil du jobbe tett sammen med flere jordmødre samt helsesykepleiere som har oppfølgning av barn i alderen 0-5 år.
Det er sekretærer, lege og fysioterapeut i helsestasjons - og skolehelsetjenesten - og nærmeste leder er også en del av personalgruppen. Vi samarbeider tett med blant annet avdeling psykisk helse og familiestøtte, "Tidlig inn", barnevernet og spesialisthelsetjenesten. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning som jordmor
  • Relevant arbeidserfaring med svangerskapsomsorg i kommunen 
  • Relevant arbeidserfaring fra føde/ barsel
  • Tverrfaglig kompetanse/ erfaring 
  • Erfaring med gjennomføring av fødselsforberedende- og ammekurs 
  • Autorisasjon i Reproduktiv og seksuell helse, LARC og erfaring med innsetting av p-stav og spiral
  • Erfaring med bruk av journalsystemet Hspro
  • Gode IKT-ferdigheter
  • Erfaring med bruk av tolk i samtaler
  • Gode engelskkunnskaper
  • Førekort klasse B
    Før tiltredelse må det legges frem politiattest i tråd med Lov om helsepersonell m.v. (helsepersonelloven) § 20a og Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m. § 5-4 (helse- og omsorgstjenesteloven). Om nødvendig, tilfredstillende tuberkulinstatus i tråd med bestemmelsen i  forskrift om tuberkulosekontroll. 

Personlige egenskaper:

Du er/ har:

  • Opptatt av fagutvikling og tverrfaglig samarbeid
  • Evne til å strukturere egen arbeidshverdag
  • Arbeider like godt selvstendig som i team
  • Fleksibel, løsningsorientert, har stor arbeidskapasitet og lar deg ikke stresse av et høyt tempo 
  • God relasjons kompetanse og gode kommunikasjonsevner
  • Tar ansvar for arbeidsmiljøet, har et bevisst forhold til egen innvirkning på det - og kan by på deg selv
  • Det er ønskelig med rask ansettelse 
    Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr:

 

  • Spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer 
  • Dyktige kollegaer med et stort faglig engasjement
  • En arbeidsplass i utvikling
  • Et godt, romslig arbeidsmiljø med mye latter
  • Veiledning
  • Flexitidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger  inkludert ulykkesforsikring på fritid
  • Bedriftshelsetjeneste med gode tilbud til medlemmer
  • Lønn etter hovedtariffavtalens bestemmelser

 

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet