Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
16.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4364685Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 28.01.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
IT-driftskonsulent
Offentlig forvaltning
Lillestrøm kommune
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.
IT-Seksjonen
IT-Seksjonen består av enhetene Brukerstøtte og service, IT-drift og IT-systemforvaltning i Digitaliseringsavdelingen. Enhetene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring og Oppvekst.
Brukerstøtte og service omfatter IT-brukerstøtte og kommunens servicesenter.
IT-drift består p.t. av 14 årsverk, og vi ser nå etter en dyktig IT-driftskonsulent for å styrke laget vårt.
Du vil jobbe med mange varierende oppgaver, som typisk vil være å løse innkommende saker som 1. linje support sender videre. Du vil få mange dyktige og hyggelige kollegaer i moderne oppussede og trivelige lokaler.
Arbeidsoppgaver:
- Dine arbeidsoppgaver vil være varierende, men typisk vil være å løse innkommende saker som 1. linje support sender videre.
- Bindeledd mellom IT-brukerstøtte og IT-drift
- Operasjonelle oppgaver og teknisk problemløsning i Microsoft365 og Azure
- Teams
- Sharepoint
- Exchange
- Intune / MECM / Configuration manager - Oppgaver og feilsøking innenfor print
- Følge opp saker og saksgang i vårt brukerstøttesystem (Nilex) for IT-drift
- Daglig oppfølging av alarmer og varsler i våre overvåkningssystemer
- Eskalere saker til andre ressurser ved behov
- Lage dokumentasjon og veiledninger
Kvalifikasjoner:
- Du har IT-rettet bachelor utdannelse. Annen relevant utdanning og erfaring kan veie opp for manglende bachelor.
- Minimum 3-års erfaring fra IT-drift eller IT-brukerstøtte
- God kjennskap til moderne skyløsninger, infrastruktur, kommunikasjon og sikkerhet
- God kompetanse og erfaring med Microsoft365, spesielt innenfor Teams, Exchange og Sharepoint
- God kompetanse og erfaring med Azure og Azure AD for forvaltning av programvare og identitetshåndtering
- Gjerne erfaring fra IT-drift i kommunal sektor
Personlige egenskaper:
- Du er initiativrik, selvdreven, utadvendt og sosial av natur
- Du har utpreget serviceinnstilling og setter brukeren i fokus
- Du er strukturert og trives med en hektisk og variert hverdag
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evner å kommunisere med brukere på alle nivå
- Du har stor interesse for problemløsing
- Du er god til å dokumentere eget arbeid og ser verdien av dette
- Du har god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne på norsk
Vi tilbyr:
- Lønn og stillingskode etter Hovedtariffavtalen - KS
- Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
- En stilling i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
- En svært spennende stilling med utfordrende arbeidsoppgaver
- Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
- Fleksitidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
16.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4364685Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
- Oppdatert 28.01.2022