• Bedrift
    Meråker kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7530, MERÅKER
    MERÅKER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5994762
  • Se her for andre jobber fra Meråker kommune
Ledig stilling

Meråker kommune

HMS-koordinator/personalrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en person som har lyst på nye oppgaver? Vi søker ny medarbeider som vil være med å utvikle kommunen vår videre.
Stillingen er i dag underlagt personalleder og ligger i stab i kommunens sentraladminsistrasjon. Foruten å ivareta sentrale arbeidsgiverfunksjoner bistår sentraladministrasjonen og legge forholdene til rette slik at øvrige kommunale enheter kan ivareta sine primærfunksjoner.

Arbeidsoppgaver:

  • Være pådriver for HMS arbeidet i kommunen.
  • Følge opp bruk og opplæring i kvalitetssystemet.
  • Utarbeide og vedlikeholde planer og rutiner for internkontrollen, oppfølging av skader og ulykker m.m.
  • Bistå ledere på alle nivå med råd og veiledning innen helse-, miljø- og sikkerhet.
  • Ha et særlig fokus på arbeidsmiljø og være pådriver i nærværsarbeid.
  • Bistå i arbeid med digitalisering/kompetanseheving/sykefraværsarbeid/kommunikasjonsarbeid.
  • Bistå i arbeid med brukerundersøkelser/innbyggerundersøkelser.
  • Bistå ledere i tilsynssaker på HMS området.
  • Andre arbeidsoppgaver pålagt av personalleder/kommunedirektør.


Kvalifikasjoner:

  • Du har minimum 3-årig utdanning innen HR-relaterte fagområder og med erfaring fra kommune, fylkeskommune eller annen offentlig virksomhet.
  • Du har digital kompetanse.
  • Du har kjennskap til relevant lov og avtaleverk.
  • Politisk saksbehandling er en del av oppgavene og du må kunne formulere deg godt både skriftlig og muntlig på norsk. 


Personlige egenskaper:

Vi ser for oss en person som kan ta i et tak, som er fleksibel, har gode samarbeidsevner, er nytenkende og står
på til det beste for innbyggerne og ansatte i kommunen.

Personlig egnethet for stillingen vektlegges.


Vi tilbyr:

  • Lønn etter utdanning og erfaring.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter.
  • Godt arbeidsmiljø med trivelige kollegaer.

Søkere som vil benytte seg av fortrinnsretten må anmerke dette i søknaden.
Attester og vitnemål framlegges ved samtale/intervju.


I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkerne vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.

 

  • Bedrift
    Meråker kommune
  • Søknadsfrist
    19.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7530, MERÅKER
    MERÅKER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5994762
  • Se her for andre jobber fra Meråker kommune