• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    21.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6425098
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Helsefagarbeider søkes til bofellesskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tertnesflaten bofellesskap ligger på Tertnes. Dette er hjemmene til 8 personer i alderen 22-54 år med ulik grad av utviklingshemming og hjelpebehov. Alle beboerne har egen leilighet og deler på et fellesareal med kjøkken og stue som benyttes til måltider og sosialt samvær. Tertnesflaten bofellesskap er under etat for Botjenester i Åsane og er samlokalisert med 12 andre bofellesskap. Vi har som målsetting å bidra til at den enkelte beboer har en aktiv og meningsfull hverdag, hvor trivsel, selvbestemmelse og mestring tillegges stor vekt. Vi ønsker å være en attraktiv arbeidsplass med engasjerte, myndiggjorte medarbeidere. 

Vi har nå ledig 1 stilling som godkjent helsefagarbeider, hjelpepleier, omsorgsarbeider eller barne -og ungdomsarbeider. Stillingen inngår i turnus med arbeid hver 3. helg.  I dag er det langvakter på 12,5 timer på helg, og ordinære vakter i ukedag. Stillingen har seinvakter i ukedag, og ikke dagvakter. 

Personalgruppen i Tertnesflaten bofellesskap er sammensatt av personer i ulik alder, og med ulike utdanninger og erfaringer. Vi er gode på å ta i mot studenter, læringer og nye ansatte, og er stolte av vår arbeidsplass.

Arbeidsstedets beliggenhet og tilgang til offentlig transport gjør at det er en fordel om man disponerer egen bil. 

Kvalifikasjoner:

  • Gyldig autorisasjon som helsefagarbeider, omsorgsarbeider, hjelpepleier eller barne -og ungdomsarbeider
  • Erfaring fra brukergruppen
  • God kunnskap om gjeldende lovverk for vårt tjenesteområde
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Gode datakunnskaper 
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere kunnskap i norsk skriftlig og muntlig gjennom bestått B2 test i norsk (tidligere Bergenstesten).
  • Det er påkrevd med gyldig politiattest ved ansettelse.

Personlige egenskaper:

  • Pålitelig med god gjennomføringsevne
  • Gode samarbeidsevner, kunne gi og få veiledning
  • God forståelse for relasjonsarbeid 
  • Engasjement for brukergruppen er en forutsetning
  • Fleksibel, lojal og tålmodig
  • Evne til å arbeide målrettet og strukturert, selvstendig og i team
  • Evne til å foreta faglige vurderinger og utvise godt skjønn
  • Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
  • Bidra til godt arbeidsmiljø
  • Kunne se løsninger ut fra en helhet og en sammenheng
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Spennende utfordringer både faglig og personlig.
  • Et godt arbeidsmiljø med vektlegging av nærvær og trivsel
  • Høy etisk standard på tjenestene og høyt faglig nivå.
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
  • Lønn etter gjeldende tariff og ansiennitet
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    21.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6425098
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune