Vacancy

Fretex International AS

Fagrådgiver/Kompetanseleverandør Fretex Jobb- intern utlysning

Arbeid og Inkluderingsbedrift

Fagrådgiver/Kompetanseleverandør Fretex Jobb
 – Bli med å utvikle fremtidens metoder og kompetansetiltak!

Fagavdelingen i Fretex Jobb har ansvar for å sikre høy kvalitet, systematisk opplæring og kontinuerlig utvikling i vårt arbeid. Vi arbeider med å utforme nye konsepter, drive metodeutvikling, samt gjennomføre målrettede kompetansetiltak og kvalitetssikring gjennom strukturerte kvalitetsmålinger.
Som en del av Fagavdelingen vil du bidra til Fretex Jobbs strategiske satsing på kompetanseheving og videreutvikling av våre medarbeidere. Fagavdelingen har et spesielt ansvar for å utvikle og gjennomføre faglig kompetansetiltak rettet mot jobbkonsulenter, metodeveiledere og teamledere, og du vil spille en nøkkelrolle i dette arbeidet.

Alle ansatte i Fagavdelingen skal ha inngående kunnskap om arbeidsinkludering som fag, herunder

  • Forståelse for NAVs kravspesifikasjoner
  • Kunnskap om Fretex’ løsningsbeskrivelser
  • Innsikt i samarbeidsavtalene med NAV
  • Kjennskap til Databehandleravtalene

Vil du være med på å utvikle fremtidens jobbkonsulenter?
Grunnet økt oppdragsmengde søker vi nå etter ytterligere to kompetanseleverandører til våre opplæringsprogram, Treningsstudio for jobbkonsulenter og Treningsstudio fag for metodeveiledere/teamledere.
Stillingene har varighet til og med juni 2026, med mulighet for forlengelse.

Som kompetanseleverandør vil du spille en nøkkelrolle i å utvikle og lede en eller flere moduler i programmet. Du vil bidra til å styrke den faglige kvaliteten og sikre at deltakerne får kunnskapen og verktøyene de trenger for å lykkes i sine roller. Stillingen krever solid faglig kompetanse, selvstendighet og evne til å håndtere flere parallelle oppgaver.

Kompetanseleverandørene vil samarbeide tett med Opplæringsansvarlig for Fretex Jobb, Thomas Knutzen. Thomas har et overordnet ansvar for faglige kompetansetiltak i selskapene. Kompetanseleverandørene samarbeider med øvrige ressurser i Fagavdelingen og rapporterer til Leder utvikling og offentlige anskaffelser Fretex Jobb, Anita Fuglseth. Stillingen inngår som en ressurs i Fagavdelingen og vil kunne få andre oppgaver som ligger i denne avdelingen, eksempelvis knyttet til interne kvalitetsmålinger i Fretex Jobb.

Ansvarsområder

  • Ha hovedansvaret for en eller flere moduler i opplæringsprogrammet, der du bidrar til å sikre kontinuerlig faglig utvikling og kvalitet.
  • Utvikling og forbedring av fagstoff til moduler blir en sentral del av din rolle. Du sørger for at materialet er oppdatert og relevant.
  • Vurdering og godkjenning av innleveringsoppgaver vil være viktig for å sikre at deltakerne forstår og anvender det faglige innholdet.
  • Planlegge og gjennomføre samlinger, vanligvis 1-4 per modul, der du gir deltakerne en dypere forståelse av temaene som dekkes.
  • Håndtering av forarbeid, gjennomføring og etterarbeid knyttet til modulene, inkludert individuell veiledning og oppfølging.

Kvalifikasjonskrav

  • Evnen til å håndtere flere ansvarsområder samtidig og arbeide strukturert for å sikre fremdrift i modulene du har ansvar for.
  • Sterk pedagogisk forståelse og formidlingsevne, da du skal veilede og undervise deltakere på en måte som skaper læring.
  • Fagkompetanse innen en eller flere av modulene er en forutsetning for å kunne bidra til kvalitetsmessig opplæring.
  • Erfaring med å utvikle fagstoff og kursmateriell, samt gi konstruktiv tilbakemelding på innleveringsoppgaver.
  • Teknisk forståelse av Fretex læringssystemer er nødvendig for å kunne håndtere det administrative aspektet av opplæringen.

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter en strukturert og organisert person som kan jobbe selvstendig og sikre fremdrift i sitt arbeid.
  • Gode kommunikasjonsevner og evne til å samarbeide er avgjørende, da du vil jobbe tett med andre kompetanseleverandører og deltakere.
  • Du bør være fleksibel og tilpasningsdyktig, med evne til å motivere og inspirere deltakerne.
  • Engasjement og proaktivitet er ønskelig, samt evnen til å skape et inkluderende læringsmiljø hvor diskusjoner og erfaringsutveksling står sentralt.