• Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    11.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5882238
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 01.10.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kongsberg kommune

Fagrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om Responssenteret:

Responssenteret er et vertskommunesamarbeid, hvor flere kommuner inngår i samarbeidet for å kunne møte de helseutfordringene som fremtidens helsetjenester vil møte på.

Responssenteret er et velferdsteknologisk senter som mottar og behandler varsler på alarmer fra brukeren av velferdsteknologi. Responssenteret er unikt i sitt slag da vi i tillegg har et velutviklet kompetansesenter for velferdsteknologi hvor vi jobber målrettet med opplæring av brukere, pårørende og helsetjenestene. Kompetansesenteret veileder også i tjenesteinnovasjon og tjenesteutvikling i kommunene. Alarmsentralen og kompetansesenteret samarbeider tett med å utvikle tjenesten slik at brukere, pårørende og helsetjenesten følges opp helhetlig. Vi er lokalisert vis a vis Rådhuset i Kongsberg.

 

For mer informasjon se våre nettsider Responssenteret.no 

Vi tilbyr

  • Fast 100 % stilling i en spennende tjeneste i utvikling.
  • En tjeneste med fokus på å gi befolkningen et faglig trygt- og godt tilbud i form av en dedikert svartjeneste for velferdsteknologiske løsninger.
  • Et regionalt kompetansesenter for velferdsteknologi.
  • Engasjerte medarbeidere som brenner for fremtidens digitale helse- og omsorgstjeneste.
  • Eget opplæringsprogram i de tekniske løsningene og velferdsteknologi
  • God pensjonsordning og gruppelivsforsikring.
  • Lønn etter gjeldende lønnsregulativ
Innhold i stillingen
  • Utvikle prosesser for hendelseshåndtering innen velferdsteknologi.
  • Utvikle og vedlikeholde prosedyreverk for håndtering og oppfølging av alarmer og velferdsteknologi
  • Administrativ samhandling med kommuner om levering, samhandling og inntak av nye brukere.
  • Prosessveileder i implementering, opplæring, drift og utvikling av velferdsteknologi i kommunene.
  • Utvikler- og pådriverrolle
  • Samarbeide med aktuelle aktører og delta i nettverk og utviklingsarbeid i samarbeidskommunene.
  • Bidra i anskaffelsesprosesser
  • Implementering av VFT løsninger
  • Tilrettelegge for faglig- og teknologisk utvikling for operatører i Responssenteret samt helsepersonell i helse- og omsorgstjenesten.
  • Formidle informasjon til ansatte, brukere og pårørende i samarbeid med våre implementerings- og kompetanserådgivere
  • Tett samarbeid med administrasjonsteamet og operatører i Responssenteret.

Kompetanse og personlige egenskaper:

  • Du evner å være løsningsorientert, en pådriver med gjennomføringsevne.
  • Du er faglig trygg og selvstendig, og god på presentasjon og formidling.
  • Du evner å foreta klare prioriteringer og ta strategiske beslutninger.
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har svært gode norsk skriftlig og muntlig kommunikasjonsevner

Krav til kompetanse:

  • God kunnskap om tjenesteinnovasjon og organisasjonsutvikling og erfaring med prosjektarbeid og/eller etableringer
  • Kompetanse og erfaring med bruk av IKT i helse- og omsorg
  • Kompetanse på gjeldende lovverk og anbefalinger som omhandler bruk av velferdsteknologi i kommunale helse- og omsorgstjenester,
  • God kunnskap om bruk av ulike IT-systemer

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.

Formelle kvalifikasjonskrav

  • Relevant 3- årig helsefaglig høyskoleutdannelse, eller annen høyere utdanning som kan ha relevans for stillingen.
  • Inngående kunnskap om velferdsteknologi og kommunehelsetjenesten
  • Det må påregnes noe reisevirksomhet. Du må derfor ha førerkort og disponere bil.

Annet
Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse.

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

Søknad
Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Vil du vite mer om Kongsberg? Les mer på https://www.kongsberg.no

 

  • Bedrift
    Kongsberg kommune
  • Søknadsfrist
    11.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3616, KONGSBERG
    KONGSBERG
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5882238
  • Se her for andre jobber fra Kongsberg kommune
  • Oppdatert 01.10.2024