Ledigt jobb

Larvik kommune

Faglig rådgiver anskaffelser

Offentlig forvaltning

Larvik kommune kjøper inn varer og tjenester omfattet av lov om offentlige anskaffelser for ca. 1,1 milliarder kroner hvert år. I 2024 gjennomført kommune 134 anskaffelser med et budsjett på 813 mnok. Vi er en avdeling med godt humør som leverer gode tjenester på et høyt nivå til kommunens andre avdelinger.

Anskaffelser er samlet i en avdeling med totalt 5 årsverk inklusive en innkjøpssjef. Vi rapporterer til kommunalsjef for Organisasjon og innovasjon.

Anskaffelser er en sentral ressurs for hele organisasjonen og du får utstrakt kontakt med resten av kommunens avdelinger.

Vi har i dag fordelt anskaffelser basert på kategori og vi er en aktiv bruker av et innkjøpsanalyseverktøy.  

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant høyere utdanning på bachelornivå 
  • Det er ønskelig med god erfaring med bruk av Mercell som KGV og KAV
  • Du har praktisk erfaring med anskaffelser i offentlig virksomhet
  • Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • God kjennskap til lov om offentlige anskaffelser er en klar fordel 

Personlige egenskaper:

  • Du evner å sette deg raskt inn i ulike oppgaver
  • Du er fleksibel og løsningsorientert i forhold til oppgavene
  • Det er avgjørende at du samarbeider godt med mange ulike interne og eksterne aktører

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. 

Vi tilbyr:

  • En positiv og utviklende arbeidsplass, med motiverte, engasjerte og faglig dyktige kollegaer
  • Lønn etter avtale
  • Pensjons- og forsikringsordning
  • Velferdsordninger

Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!