Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Ergoterapeut/Servicemedarbeider på Hjelpemiddeltjenesten

Offentlig forvaltning

Hjelpemiddeltjenesten i Lillestrøm kommune har ledig 100 % fast stilling som ergoterapeut/servicemedarbeider fra 01.09.2025. Stillingen er todelt hvor 50 % av stillingen er rettet mot ergoterapifaglige oppgaver på Hjelpemiddeltjenesten og 50 % av stillingen er rettet mot oppgaver knyttet til rollen som servicemedarbeider på Hjelpemiddeltjenesten.

Vi søker deg som har god teknisk, mekanisk og digital innsikt, og som har erfaring fra arbeid med hjelpemiddelformidling. Lillestrøm kommune satser på teknologiløftet, og hvor et av målene er at innbyggere med helseutfordringer så langt det er mulig skal få bo hjemme, og oppleve god livskvalitet og mestring ved bruk av hjelpemidler, teknologi og gode tjenester fra kommunen. Hjelpemiddeltjenesten har 5,5 ansatte og har ansvar for distribusjon og reparasjon av hjelpemidler fra NAV Hjelpemiddelsentral, samt eget korttidslager. I tillegg legges det vekt på gjenbruk og vedlikehold av lagerets eget utstyr/hjelpemidler. Hjelpemiddeltjenesten er en av kommunens lavterskeltilbud og ofte den første tjenesten innbyggere oppsøker. I den forbindelse ønsker vi å tilby god og forebyggende veiledning i møte med innbyggere.

Stillingene er organisert i avdeling forebygging og rehabilitering som består av 50 årsverk kommunalt ansatte og 49,18 årsverk privatpraktiserende fysioterapeuter. Vi har et stort fagmiljø, og bred kompetanse innen forebygging, rehabilitering, hjelpemiddelformidling og læring- og mestring.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert ergoterapeut
  • Erfaring fra kommunehelsetjenesten er ønskelig
  • Godkjent bestiller av hjelpemidler og godkjennings kurs for elektroniske hjelpemidler som f.eks. elektrisk rullestol, senger og personløftere
  • God kjennskap til mekanisk arbeid og feilsøking/reparasjoner
  • Erfaring fra hjelpemiddelformidling som omfatter utlevering og tilpasning av hjelpemidler, service/reparasjoner og opplæring i bruk av hjelpemidler
  • God teknisk og digital forståelse
  • Gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Erfaring med Gerica ønskes
  • Krav om førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å jobbe strukturert, nøyaktig og effektivt
  • Evne til å ta initiativ og jobbe selvstendig
  • Brukerfokus og gode serviceholdninger
  • Løsningsorientert, god arbeidskapasitet og fleksibilitet
  • Godt humør og like å bidra positivt til et godt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Et godt, levende og stort fagmiljø
  • Leasingbiler
  • Arbeidstøy
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale

Vitnemål, attester og autorisasjon lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.