• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    16.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5257, KOKSTAD
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6084949
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Ergoterapeut/Fysioterapeut Kommunal Hjelpemiddelservice 100% vikariat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hjelpemiddelhuset har ansvar for mottak og retur av hjelpemidler fra NAV- Hjelpemiddelsentral Vestland for brukere bosatt i Bergen Kommune. I tillegg har Hjelpemiddelhuset ansvar for kortidsutlån, samt tjenesten Fullstendig saksbehandling. Fullstendig Saksbehandling innebærer at brukere og pårørende kan møte opp etter avtale i våre lokaler på Kokstad , og få hjelp til saksbehandling og lån av hjelpemidler på stedet. 

Hjelpemiddelhuset er en del av Enhet for aktivitet og mestring. Enheten har som mål å hindre isolasjon, og øke aktivitets og mestringsnivå hos brukere av våre tjenester. Enheten består av Responssenteret, Aktivitetssentre, Omsorgsboliger, Støttekontaktordning, Frivillighetskoordinatorer, og Kommunal Hjelpemiddelservice. Kommunal Hjelpemiddelservice består av Serviceteknisk avdeling og Hjelpemiddelhuset.

Da en av våre ergoterapeuter skal ha permisjon, har vi et ledig vikariat fra 01.05.25 til og med 31.05.26 i 100 % stilling. Arbeidstid er på dagtid fra 07.30 til 15.00. Dersom du er innovativ, fleksibel og løsningsorientert, er dette jobben for deg.

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som Ergoterapeut eller Fysioterapeut
  • God norsk språklig fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
  • God IT forståelse og kunnskap (opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt).
  • Godkjent bestiller for NAV- Hjelpemiddelsentral sin bestillingsordning.
  • Søkere med erfaring fra formidling av hjelpemidler vil bli foretrukket.
  • Kjennskap til Bergen Kommunes øvrige helsetjenester.
  • Erfaring med bruk av Profil er en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Gode komunikasjons- og samarbeidsevner, da man skal samarbeid tverrfaglig med både brukere, pårørende, kollegaer, andre helseinstanser, samt andre eksterne samarbeidspartnere.
  • Positiv, serviceinnstilt og imøtekommende da man skal sørge for at alle henvendelser blir håndtert på en profesjonell måte.
  • Fleksibel og lærevillig da man sammen med sine kollegaer, hver dag må sørge for at Hjelpemiddelhuset gir best mulig tjeneste til våre brukere.
  • Evne til å jobbe systematisk og strukturert da det er flere prosesser som skal foregår samtidig.
  • Trives med å jobbe både selvstendig og i team.

Vi tilbyr:

  • Være en del av en tjeneste i sterk utvikling.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn ut fra Bergen kommune sitt lønnsregulativ, fra 517 000-617 000,-
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    16.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5257, KOKSTAD
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6084949
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune